Ga naar inhoud

konijn eet niet/nauwelijk en maakt een geluidje


coonnijn

Aanbevolen berichten

Mijn konijntje Daisie, heeft sinds een aantal dagen dat ze een soort raar geluid maakt, geen niezen of knorren maar een geluidje. Een of twee keer per uur.

Het eten gaat ook niet van harte.

Ik ben dus naar de da. geweest maandag en een pijnstilling gekregen en een middel voor de darmpjes. Ook moest ik proberen haar paardebloemblaadjes geven maar die lust ze niet.

Nu eet Daisie eigenlijk nog niks, (voer haar als sinds maandag ook bij ) Wat kan het zijn? haar tanden en kiezen zijn in orde en geen koorts een klein raadsel dus..

Daisie is een binnen konijn gecastreerd en nu vier jaar oud, nooit ziek geweest. En leeft met haar broer samen.

Iemand tips of ideeen? volgens de da. heeft ze wel pijn maar waarvan? Haar buikje voelt normaal aan niet extreem hard of zacht geen bobbels.

Heb nu appel en muesli gegeven in de hoop dat ze dat wil maar neehoor, :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben inmiddels al weer bij de dierenarts geweest, alles nagekeken bek, buik oren mond alles niks te vinden.

Wederom wat medicatie meegekrgen en speciaal dwangvoer.

We gaan dus maar door met dwangvoeren en hopen dat ze het eten snel oppikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze eet nog steeds niet uit haarzelf, ze valt af dus dat is niet goed. heb haar nu echt vanalles gegeven wat ook maar lekker kan zijn.Ze knabbelde net van de wilgentakjes maar brokjes oid nee dat wil ze niet.

Hooithee ook al geprobeert. Olvarit , dwangvoer van de dierenarts. wortel witlof appel haver ander lekker hooi verwen spul met allerlei lekkere dingentje nee ook niet.

Dus als iemand nog een gouden tip heeft????? dan hoor ik het graag.

Ze is wel vrolijk en allert en huppelt lekker rond. ze at net wel haar bdk op dus dat produceert ze wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

moeilijk zeg! altijd frustrerend om je konijn zo te zien! en iets van wortelloof ? dat vinden ze ook vaak lekker en is ook eetlust opwekkend.

ik denk dat je niet veel meer kunt proberen als lekkere dingen aanbieden.ik weet niet hoe vaak je dwangvoert want als je konijn vol zit weet ik ook niet of hij snel uit zichzelf iets gaat eten.

ik hoop dat er snel verbetering te zien is bij je konijn, veel succes ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich wel goed dat ze haar BDK's op eet.

Tip van een collegaatje van de opvang;

Mocht een (ziek) konijn geen blindedarmkeutels eten, dan kun je die verzamelen

(ook van een ander gezond konijn) en deze prakken met wortelhapje, dwangvoer of

wat gruis onderuit de voerzak. Grote kans dat het dan wel opgegeten wordt.

Heb je ook al Beaphar care + geprobeerd?

2 weken geleden had ik ook een voedster die niet wilde eten, zij is uiteindelijk weer gaan eten toen ik de care+ door de science deed.

Ik denk alleen wel degelijk dat het beestje ergens pijn aan heeft.

Zijn er foto's gemaakt of iets dergelijks?

Er zal wel ergens iets niet goed zitten, alleen kan ik vanaf hier niet zien wat natuurlijk ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich wel goed dat ze haar BDK's op eet.

Heb je ook al Beaphar care + geprobeerd? Nee nog niet,

Ik denk alleen wel degelijk dat het beestje ergens pijn aan heeft. Ja maar waar?? en hoe en waarvan?Zijn er foto's gemaakt of iets dergelijks?Nee QUOTE]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .