Ga naar inhoud

vandaag gecastreerd en gebeten!!!


Anvz

Aanbevolen berichten

vandaag is onze altijd vrolijke, en lieve hangoor geholpen. Het is een buitenkonijn, maar vannacht nog een nachtje binnen...

toen ik hem in zijn hok stopte en alles goed wilde leggen viel hij me aan en beet in mijn hand.

Ik met mijn 33 ben flink geschrokken, raakte hem niet eens aan!!!

Hoop dat dit overgaat als hij wat minder pijn heeft en zich weer beter voelt. in de tussentijd moet ik toch zijn hok schoonhouden:yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien komt het gewoon door stress en beet hij je omdat je in zijn teretorium bezig was, hij heeft natuurlik een hoop mee gemaakt met zijn castratie. Ik zou hem even lekker een paar daagjes ontstressen. Op het moment dat je bang voor beten bent kan je ook altijd nog handschoenen aan trekken ;)

Succes verder

Link naar reactie
Delen op andere sites

we hebben hem ook nog maar drie weken,gered omdat hij anders naar de opvang of slangenvoer werd!!! en in die drie weken hebben we hem leren kennen als een vrolijk konijn en niet bijterig zeg maar... hij zit nu binnen in een ander hok..

ik hoop idd dat het door de stress komt.. de komende dagen moet ik hem best vaak verschonen vanwege het feit dat hij op handoekken zit nu..

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou nee dus, ze zeiden dat dit niet nodig was, maar ik toch morgenochtend even halen.

Hij heeft inmiddels gedronken en al lekker gegeten! en ja, nu ik eenmaal weet dat hij dus KAN bijten(hahahaha) ben ik even niet zo een held!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, hij heeft tanden he. ;) Ik denk dat het een angstreactie is geweest. Sommige konijnen ondergaan alles gelaten, maar er zijn ook konijnen die in de aanval gaan. Blijkbaar had ie het echt even gehad met alles en aangezien jij beschikbaar was als object, heeft ie z'n woede op jou gebotvierd.

Ik zou zeggen: verwen m met allerlei lekkere hapjes (die gezond zijn) en voer hem zo veel mogelijk uit je hand. Dat versterkt de vertrouwensband weer tussen jullie. Hij ziet dat je niet eng bent en jij merkt dat hij niet bijt. Dit lijkt me echt heel erg belangrijk voor nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou al een dagje verder.. het gaat nog niet je van het.. hij staat binnen dus nu, eet nog weinig, geen hooi, en een beetje water! Vandaag door de kamer gelopen om vervolgens al na 3 minuten weer in zijn reismand te gaan liggen op zijn zij.

Als hij morgen niet fitter is, bel ik de da. Hij keuteld wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dan schrik je wel als ze ineens niet meer zichzelf zijn en zo anders gedragen. Maar ik denk wel dat het bijtrekt, let maar vooral op wat ie wil en op z'n lichaamshouding :) Dan kun je wellicht de volgende keer het aan zien komen dat scheelt weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja wortel en een blaadje sla... toch maar zo snel mogelijk naar buiten. Hij is nog niet zindelijk, maar weigert te plassen inzijn ( nu kleinere) hok, zodra ik hem laat lopen in de kamer plast hij wel 4 keer een flink.. maar NIET in zijn hok.. lijkt me niet fijn voor hem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .