Ga naar inhoud

Weer kleine keutels


Megan

Aanbevolen berichten

Hoi,

Mijn ex ram heeft weer kleine keutels. Het wisselt zich erg af. Ik weet dat kleine keutels een begin kunnen zijn van verstopping, hij wast zijn vrouwtje vaak en zij verliest best veel haar.

Ik geef al prozyme, minder biks (SS) en ik laat hem veel hooi eten.

Hij is levendig en eet zijn hooi ook heel goed.

Het lijkt wel als ik een dag geen prozyme geef, dat de keutels dan gelijk kleiner zijn.

Ook heb ik een of ander spul van de DA toen gekregen voor de darm flora, en dat heb ik hem van de week ook gegeven en dat hielp wel.

Hij heeft al 2x een echte verstopping gehad dus ik denk dat die er gevoelig voor is en ik maak me dus wel sneller zorgen bij hem als die kleine keutels heeft.

Hebben jullie misschien advies? Doe ik het goed zo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoor vaak mensen over hooithee praten, maar ik heb nog nooit gehoord dat het ook ergens voor zou werken eerlijk gezegd. Mijn ram heeft ook snel last van kleine keutels. Eerst gaf ik ze 's morgens groenten met prozyme erover, rond etenstijd kregen ze biks en 's avonds gedroogde kruiden. Nu geef ik de kruiden over de groenten heen 's morgens en krijgen ze 's avonds nog een portie groenten. Sinds ze 2 keer per dag groenten krijgen vind ik bijna geen kleine keutels meer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

IK heb het ook Alleen maar gelezen, zelf heb ik het nog nooit gebruikt. Sorry ik dacht dat het werkte

Dat geeft niet hoor, ik vroeg het me gewoon af, want ik dacht dat hooithee alleen water met een hooismaakje is en dat blijkt ook zo te zijn. Ik heb er een topic over gevonden, niet op reageren, want het is al heel oud: http://www.bunnybunch.nl/community/showthread.php?31442-Hooithee/page2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjulliewel voor de reacties. Ze krijgen geen groenten hier, dit omdat de ram gevoelige darmen heeft (in korte tijd 3x verstopping/gas gehad) en de voedster kort daarna ook erg ziek is geweest. Verder zijn ze erg kieskeurig qua groenten en vind ik het lastig om ze consequent dit te geven elke dag. Ik heb er daarom voor gekozen om geen groenten te geven maar wel gedroogde kruiden, SS biks en onbeperkt hooi. Ik pluk af en toe de voedster, omdat zij erg verhaart, maar borstelen helpt niet en laat ze ook niet toe.

Ik zal wel elke dag prozyme geven in de periode dat ze erg verhaart, is het niet erg om dit elke dag te geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hooithee is zeker niet aan te raden in geval van een (beginnende) verstopping. Erg jammer dat je geen groenten geeft want dit is juist goed. Mijn konijn Binky heeft traagwerkende darmen en daardoor ook al de nodige gasaanvallen en verstoppingen gehad en hij krijgt geen droogvoer meer, alleen groenten, hooi en gedroogde kruiden en daarop doet hij het prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .