Ga naar inhoud

wat doen mijn konijnen?


siyofome

Aanbevolen berichten

hallo allemaal

mijn konijnen rennen de hele tijd achter elkaar aan

het ene konijn bijt de andere steeds en de haren vliegen in het rond

wat zijn mijn konijnen aan het doen?

ze zitten de hele tijd al bij elkaar(als dit nodig is om te vertellen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 voedsters gaan vaak vechten als de hormonen opspelen, dat kan nu komen door het mooie lenteweer. Als ze elkaar verwonden moet je ze uit elkaar halen, het kan er heel lelijk aan toe gaan! De beste combinatie is toch een gecastreerde ram met een voedster..

Link naar reactie
Delen op andere sites

zijn het twee vrouwtjes? of 2 mannetjes, want de 1e jaar maken ze meestal geen ruzie. maar als ze 1 jaar zijn gaan ze vechten. dus ik zou ze maar van elkaar vandaan halen en orgen dat ze niet bij elkaar kunnen komen want anders zou de zwakste sterven, en ik heb ook 2 vruowtjes maar ze zitten nietbij elkaar in het hok. we hebben 2 ruime hoken boven elkaar. ( maaar het kan tuurlijk ook zijn dat ze zwanger is ik ben ook maar een kind van 12 ) :bounce:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kortom..met zo weinig informatie is het lastig te beoordelen wat er gaande is of kan zijn....

Opties:

-Hormonen

-Ze passen toch niet bij elkaar

-Te weinig ruimte

-Te weinig afleiding

-Het zijn 2 voedsters

-Het zijn toch niet 2 voedsters

-Er is er één zwanger

-Er zijn er twee zwanger..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Dat klinkt erg herkenbaar! Mijn konijntjes (ook 2 vrouwtjes: Roos en Soof) zaten de eerste maanden heel lief bij elkaar in het hok. Opeens ging ze elkaar opjagen, ze waren toen ongeveer 6 maanden. Omdat Soof zielig in een hoekje bleef zitten heb ik ze uit elkaar gehaald. Een paar maanden heb ik ze de hokken steeds gewisseld en ze konden elkaar nog zien door het hekje als ze los liepen op het balkon. Na veel wikken en wegen heb ik ervoor gekozen om Roos (die was het meest dominant) te laten castreren.

Nu zitten ze weer samen in een neutrale ruimte en morgen gaan ze weer terug naar hun eigen hok buiten.

Als ik alle berichten op dit forum lees heb ik een super makkelijke koppeling gehad. Roos heeft Soof bijna niet meer opgejaagd en ze liggen nu samen in de kooi en wassen elkaar regelmatig. (kleine slag om de arm als ze weer op bekend terrein komen)

Het castreren is zeker geen garantie dat je konijntjes weer rustig bij elkaar kunnen, maar bij die van mij heeft het geholpen.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .