Ga naar inhoud

Konijn gevonden met myx


knaagjes

Aanbevolen berichten

Ik liep langs het kanaal in Lommel op weg terug naar mijn auto. Mijn honden liepen voorop, gelukkig maar!! Ineens zag ik ineengedoken tussen het gras langs de kant van het kanaal een konijn. Het zat doodstil en toen ik de ogen zag, wist ik genoeg...

Ik ben zo blij dat mijn honden het niet gemerkt hebben. Aan de ene kant hadden ze het misschien uit zijn lijden verlost, aan de andere kant, ik weet niet of zij die myx dan thuis hadden kunnen overbrengen.

Ikzelf kon het niet aan het beestje dood te doen en ik durfde het toch ook niet vastnemen hoor.

Tiens, ik ga eens lukraak een DA in Lommel bellen om te zien of er al gevallen gesignaleerd zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat je er zelf van weg moet blijven, is wel duidelijk, van je honden wist ik het echter niet zeker. Je hebt nu in ieder geval bevestiging dat je beter weg kan blijven ervan, het is ook niet te doen als jou nijnen het dan zouden krijgen....

Hoe zielig het diertje ook is, je kan toch niet veel voor hem doen, als je al nog iets kan doen. Het blijft idd gewoon erg om te zien, ook omdat je zelf die diertjes thuis hebt zitten.....vreselijk:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik snap het niet meer....myx wordt toch overgebracht worden door stekende beesten...dat kun je dan toch niet mee nemen door andere dieren of jezelf? de nijntjes moeten toch zelf geprikt worden willen ze ziek worden...of heb ik de laatste tijd niet geod gelezen in de topics over myx...

wel zielig hor voor het nijntje... ik was gister in een dierenwinkel en daar zat een nijntje met helemaal opgezette oogleden...was dat niet ook een teken van myx? (d8 dat ik dat gezien had bij jeugdjournaal)

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij ons in het asiel zijn ook al wat konijnen met myx binnen gebracht, kom je een levend konijn met myx tegen, dan kun je de dierenambulance bellen. Dan gaan ze naar de dierenarts die ze vervolgens laat inslapen, het beestje moet echt uit zijn lijden verlost worden. Gelukkig is er veel aandacht in het nieuws over deze vreselijke ziekte, laten we hopen dat de mensen hun konijnen laten inenten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het konijntje in de dw zat ik de pet's place in Rotterdam Alexandrium...weet niet of het nijntje echt myx had...maar die opgezolle oogjes vond ik wel verdacht!

dus mensen of honden kunnen het niet overbrengen toch? oh of honden wel als dr vlooien overspringen van nijn op hond? en dan van hond op knaagjes dr nijnen, toch? zit het zo in elkaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

vlooien en andere ongedierte kunnen het bij zich dragen.dus als z´n vlooi op een hond springt en dan op jouw konijn die zuigt weer bloed heb je ook een besmetting ja.Dus drager van de ziekte en het zelf niet krijgen.Zo verspreid het ook door het land.

net als vhs wat je onder je schoenen mee kan nemen en konijnen mee kan besmetten zonder dat je het weet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ga maandag vlooien midel voor mijn katte halen en voor de konijn.

Ik word echt arm deze maand. Niet alleen voor mijn dieren, maar voor mijn zelf en mijn nichtje ;)

Niet dat ik het erg vind, het op veilig zijn en blijven,

Gisteren liep ik met de honden buiten van mijn schoonfam en er vlogen werkelijk veeeeel muggen boven mijn hoofd, aub zeg !! Altijd als ik thuis kom in de avond ga ik alle lampen aan doen en kijken of er een mug is.

Ik heb namelijk een citroenplant gekocht die muggen tegen houd, mag die in de buurt staan van de konijnen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .