Ga naar inhoud

Kwaliteit hooi


Tyro en Bunny

Aanbevolen berichten

Ik ben benieuwd wat voor hooi jullie voeren en waarom.

Zelf voer ik het liefst hooi wat niet zo strak verpakt zit dat je het er niet uit krijgt, maar wel uit de dierenwinkel. Eén op de twee, drie pakken is een lekker pakje kruidenhooi. Ik wissel het vaak af dus.

Nou heb ik ook een paard, en zou ik natuurlijk makkelijk hooi van stal mee kunnen nemen. Maar dat durf ik dan weer niet zo goed. Ik weet niet wat daar in zit en of het niet met kunstmest, gif of wat dan ook is bewerkt. Eerlijk gezegd weet ik niet eens of dat schadelijk is voor konijnen, maar omdat ze zo gevoelig zijn neem ik het zekere voor het onzekere. Terwijl het prima paardenhooi is.

Wanneer weet je wat kwalitatief goed konijnenhooi is? Zijn er bepaalde goede merken hooi?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad het hooi van paarden vinden konijnen soms nog lekkerder ook omdat het niet in allemaal kleine stukjes is gesneden of heel erg stoffig is.

Een konijn eet hooi om de darm in beweging te houden. En ook slijt het de tandjes goed af zodat ze minder kans op haakjes krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb moeilijke hooi eters en wissel daarom heel veel af met de merken die ze wel lekker vinden om gewenning (waardoor ze het dus niet meer willen eten) te voorkomen.

Ik geef:

- Vitakraft (AH XL)

- Vitami (AH)

- Puik bergweide hooi (Tuincentrum overvecht, als ze het hebben).

- C1000 hooi

- Kenner kruidenhooi (welkoop/boerenbond)

- Mucki bergweide hooi (zooplus.de)

- Tima Nature Select Bloesemhooi (zooplus.de)

- Merkloos hooi in doorzichte verpakking zonder tekst (Ranzijn)

- Af en toe probeer ik andere merken uit.

Bij al het hooi geldt dat het zo groen mogelijk moet zijn en wel 'lekker' moet ruiken. Dus als ik er een snotneus (hooikoorts) van krijg, is het goed voor de konijnen ;)

aangepast door Nicky_the
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is trouwens wel gek, ze zitten al de hele ochtend te eten en zijn de tuin nog helemaal niet in geweest. Op het brokjes zoeken na dan. Ze zitten alleen maar hooi te eten! Ik ga bijna denken dat ik ze eerder te weinig gaf. :$ Maar dat is niet zo hoor, ze hebben altijd hooi. Dit is blijkbaar heel lekker en heel leuk, want nu kan je ook óp je eten zitten :bounce:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Ik voer speciaal kruidenhooi wat in principe voor de paarden word verkocht.

10 euro voor 10 kg. De kwaliteit en de prijs is veel beter dan om het even welk klein zakje uit de reguliere dierenwinkel.

WOW het is een dure grap als je dat aan je paard voert!

Ik ben helemaal om, met het paardenhooi. Ideaal!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .