Ga naar inhoud

moeder wordt niet meer door 4 volwassen kinderen geäccepteerd


Ellen en Jan

Aanbevolen berichten

Onze Sunshine is bijna 2 jaar oud. Een jaar geleden heeft ze een nestje gehad. 2 dochters en 2 -inmiddels gecastreerde- zonen hebben we nog. De konijnen zitten in een tuin van 35 x 25m. De jongen zijn onder de grond geboren en kwamen halfwild bovengronds. Moeder pakken we eigenlijk nooit op , maar als je roept , komen ze allevijf aangerend. Ook zijn ze vaak in huis (als buitendeur openstaat). Ze springen bv. wel op schoot , als ze daar zelf zin in hebben. Volgens ons hebben ze een heerlijk konijnenleven. Ze liggen vaak in een kluitje op de rug met alle poten in de lucht , zeker in de winter binnen voor de kachel ! Ze eten uitsluitend groenvoer. Nu zijn we pas paar dagen weg geweest. Sunshine is uit de tuin weten te komen. Na 4 of 5 dagen vonden we haar terug. Dat is nu 2 weken geleden. Sinds ze weer in de tuin werd teruggezet , is het vechten. Zeker met de beide dochters. Zij delft het onderspit. Ze blijft achterna gezeten worden en flink bevochten. Ze blijft zich verstoppen , liefst in huis ,als de anderen buiten zijn. Hoe moeten we nu verder ? Dit is echt geen doen. Alvast hartstikke bedankt , als je wilt antwoorden/helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei dat is ook sneu. Om 1 ding wel vast duidelijk te maken, konijnen kennen geen familiebanden, dus het is niet van hey ik ben jullie moeder, gedraag je eens. Dat is er helaas niet.

Verder zou ik het niet zo goed weten, misschien dat koppelen op een neutraal terrein uitkomst bied, maar ik weet niet of je dat nog hebt, aangezien ze op een groot deel van het huis en tuin lopen ;)

Hopelijk kunnen andere leden jullie nog meer tips geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .