Ga naar inhoud

Wat kan er zijn?


Brechtje

Aanbevolen berichten

Hallo!

Ik heb een vraagje over mijn konijntje, Beatle. Beatle is ongeveer 8 maanden oud en is een binnenkonijn. Ik ben afgelopen vrijdag naar mijn ouders gegaan voor een kort weekend en toen ik terug kwam zondagmiddag viel het mij al op dat er maar weinig eten uit zijn bakje was. Ik ging ervan uit dat mijn huisgenootje hem net had bijgevuld, maar nu is er op maandagavond nog steeds niet uit zijn bakje gegeten en hij heeft ook geen water meer gedronken.

Hij eet wel nog zijn groenvoer op, maar hooi raakt hij ook niet meer aan. Hij is nog ontzettend vrolijk aan het rondhuppelen zoals altijd, in zijn gedrag is niets veranderd. Ik heb nu wel een paar keer een soort rommelend geluid uit zijn lijfje horen komen, een beetje zoals een hongerige maag bij ons zou klinken.

Ik ben gewoon ontzettend in de war, omdat hij dus wel nog groenvoer eet maar de rest niet, zijn gedrag normaal is, maar er wel een raar geluid uit zijn buikje komt.

Ik heb mijn schoonzusje geprobeerd te bellen, die DA is, maar krijg haar niet te pakken. Hebben jullie een idee van wat er aan de hand is of tips wat ik kan doen?

Alvast bedankt!

Brechtje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wat is te verklaren doordat hij geen biks en hooi eet dat hij geen dorst heeft.

Maar het is ook heel vaak te verklaren door een fles die verstopt zit, een balletje wat niet meer goed werkt etc. Dus mocht je een fles hebben zou ik adviseren eerst een bakje neer te zetten.

Konijnen waarvan de fles verstopt zit eten namelijk nog wel groente, omdat er vocht in zit.

Mocht dit niet het geval zijn kan die best last van zijn darmen hebben. Dat hij dan nog niet tot weinig drinkt is wel te verklaren door geen droogvoeding te eten. Maar het eten natuurlijk niet en echt de buik horen is vaak een teken van bijvoorbeeld gas. Daar kan je beter vroeg bij zijn en zou in zo'n geval dan ook zeker aanraden even contact op t nemen met de dierenarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ik heb een bakje dus dat kan het helaas niet zijn. Ik denk dat mijn schoonzusje nu ligt te slapen, maar zij zal me wel direct terugbellen als ze ziet da ik zo vaak gebeld heb. Ik heb voor nu de buikmassage gedaan die ze me een paar keer heeft voor gedaan. Dat is helaas alles wat ik nu kan doen tot morgenvroeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat nog wel verstandig is voor nu is alles weghalen, op doeken en keutels in de gaten houden of die komen en hoe groot die zijn.

Mocht hij slechter worden en niks van groen willen eten zou ik wel naar de dienstdoende spoeddierenarts gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .