Ga naar inhoud

kleine keutels en hooi eten


LovelyNijn

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

Mijn Nijn heeft vrij kleine keutels, het is al minder dan voorheen.. Nu weet ik dat het kan liggen hoeveel hooi ze eet.

Het gaat beter nu ik wat minder biks en groenvoer geef..

Maar sinds gister heeft ze een maatje erbij(zitten nog apart in afwachting van zijn castratie) en nu zie ik zijn keutels en die zijn dus echt wel veel groter, terwijl hijzelf kleiner is dan Nijn.

Ik vraag me af wat ik kan doen, heb al opgezocht dat peterselie goed is, dat krijgt ze dus al een tijd..

Maar ze is gewoon weinig enthousiast op haar hooi, het nieuwe konijntje heeft al het hooi wat ik gister neergelegd heb al op maar bij haar zijn net wat sprietjes weg.

Geef ze wel steeds nieuw zodat het vers is..

Kan het zo zijn dat de keutels gewoon altijd wat kleiner zijn en dat het gewoon bij haar hoort?

Ze eet verder wel gewoon blinde darm keutels, is acties, zit mooi in haar vacht...Enige zijn de wat kleinere keutels..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kleine keutels kan komen doordat er niet genoeg vezels worden gegeten. ;) Heb je ook al eens kruidenhooi geprobeerd of hooi van de boer? Dat schijnt ook goed gegeten te worden. Peterselie moet je niet teveel van geven want dat werkt vochtafdrijvend. ;) 1 takje bij de groenten die je geeft is prima. Prozyme kan je proberen en dat kun je gewoon dagelijks geven en ook preventief (1x per dag bijv.). Ikzelf geef het ook als Binky verhaart en ik kettingkeutels vind en met een paar keer Prozyme vind ik die niet meer. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .