Ga naar inhoud

wormen


ricksem

Aanbevolen berichten

  • Reacties 105
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb je topics samengevoegd, dat houdt het allemaal wat overzichtelijker.

Dierenwinkels zijn geen artsen, daarvoor moet je toch echt naar de dierenarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Preventief ontwormen is mijn inziens niet nodig. Ook mijn katten en hond ontworm ik niet tenzij ik wormen zie. Het is toch troep wat je geeft. ;)

Even een vraagje in dit topic want het heeft hier mee te maken.

Een hond of een kat behandel je preventief tegen wormen... kan dit met een konijn ook?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vorige DA zei dat ook (is niet konijnkundig) maar ik heb het advies gevolgd wat op de site van Wilhelminapark stond en het inderdaad 14 dagen achter elkaar gegeven. Ook iedere dag de kooi ontsmet, nieuwe bodembedekking en keutels geruimd want ze besmetten zichzelf weer dus de cyclus blijft rond. Ik had Binky net (kwam bij de fokker) en toen zag ik ze. Daarna niet weer gehad. Gelukkig! :D

Van mijn DA hoeft het maar 2 keer (1ste keer en de 2de keer 14 dagen na de 1ste) :s. Bedoel je iedere dag 14 dagen aan een stuk?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat je konijn het overleeft.

Dit is gewoon verwaarlozing om te weigeren om je dier door een KUNDIG iemand te laten nakijken :s

Kan hier echt heel boos om worden en heb medelijden met je konijn die medicijnen toegediend krijgt zonder dat je 100% zeker weet wat het is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het heel erg eens met Sonja1990.

Waarom ga je niet gewoon naar een konijnkundige dierenarts, je konijn heeft GOEDE hulp nodig.

Waarom ga je wél naar een Dierenwinkel en niet naar een dierenkliniek?

Als je écht om je konijn geeft, luister je naar de adviezen en ga je naar een Konijnkundige Dierenarts!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Der zijn heus wel goede dierenwinkels, maar dat zijn er niet veel.

En hoe weet je zo zeker dat het pinworm is? Heeft hij het bekeken onder een microscoop?

Dadelijk geef je de verkeerde medicijnen, en dan kan je konijn dood gaan!

Wees verstandig en ga even langs een konijn kundige dierenarts.

Je kan beter daar naartoe gaan voor de zekerheid dan dat je dadelijk een nog veel groter probleem hebt toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik doe eerst dit en als het niet over gaat ga ik wel naar een dierenarts!

en ik heb namerlijk paar keuts meegenomen met wormpjes en ze wisten precies wat het was ! en het is prcies het zelfde als op de fotos hier op BB ! dus redenen genoeg dat het pinworm is ! en ze heeft nu al 1 spuit in de bek gehad met panacur en ze rent en springt nu vrolijk in de kamer rond dus ze is lekker vrolijk!

aangepast door ricksem
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat vindt ik echt heél erg knap. Ik heb 2 jaar bij een dierenkliniek gelopen, en áltijd moesten ze kijken onder de microscoop.

Heeft de dierenwinkel waar je geweest bent, ook naar het konijn gekeken? Hebben ze een opleiding gedaan voor dierenarts?

Wees slim en ga gewoon even langs een DA, waarom ga je er eigenlijk niet naar toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze hebben het konijn naa gekeken en ze zag er goed uit was niet te dun en te dik en tanden waren goed nagels ook !

omdat een dierenarts veel duurder is en als een dierenwinkel het ook kan dan ga ik daar wel heen !

en de dochter word de nieuwe eigennaar van de winkel en heeft zelf veel konijnen en gaat er mee naar tentoonstellingen en ze heeft zelf de panacur meegenomen van huis!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ricksem, het is heel simpel: wat je hebt gedaan met het konijn is niet voldoende. Met andere woorden, je bent nalatig in het bieden van de juiste zorg. Je kunt allerlei feiten in de ring gooien met die dierenwinkel, het is niet voldoende. Jammer dat je zo hardnekkig blijft volhouden.

Een dierenwinkel kan NIET hetzelfde als een dierenarts, juist daarom is het goedkoper. Begint er ergens een belletje te rinkelen?

Het konijn is de pineut. Triest.

aangepast door Rian
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je toch geen advies aanneemt, kan ik beter stoppen.

Hopelijk word je konijn beter. Beetje zielig dat je om de kosten niet naar een DA gaat,

als je verkeerde medicijnen geeft kan je konijn ziek worden.

En dan kan het veel gaan kosten, maar 1x naar een dierenkliniek valt reuze mee.

En wat Rian zegt is gewoon volkomen waar, dit is gewoon zielig voor je konijn.

aangepast door teddydwergx
Link naar reactie
Delen op andere sites

nee hoor er ringt nog geen belletje ik kan je zeggen dat dit wel goed zit want hun verzorgen zelf ook konijnen hoe vaak moet ik dat nog zeggen!

Er zijn hier op dit forum allemaal mensen die ook konijnen verzorgen. Dus als ik in een dierenwinkel werk, zelf konijnen heb en zeg dat het pinworm is en dat je panacur moet geven, geloof je mij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh, ik zei vorige wek: 30 topics in een maand en nog geen enkel advies opgevolgd, een nog geen week later zitten we op bijna 40 topics en nog steeds even eigenwijs natuurlijk.

Gelukkig beginnen er wel meer mensen in te zien dat het verspilde moeite is energie in jou te steken.

Ik ga hier niet meer op in.

Dit is de laatste keer dat ik jou advies gegeven hebt. Je slaat alles wat we hier zeggen in de wind, ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom je hier je vragen nog stelt als je toch nooit luistert..

Dat zei ik dus vorige week ook al, van dat ik klaar ben met advies geven, maar na een paar dagen weer stilzwijgend dit topic te lezen begin ik me serieus af te vragen of er hier een loopje met ons genomen wordt...? Ik dacht dat ik eigenwijs was, maar dit is toch wel het toppunt. Ik kan er gewoon niet bij hoe je jezelf zo af kunt sluiten en dingen niet door lijken te dringen, het begint absurd te worden.

Ik vraag me onderhand echt af of dit serieus is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .