Ga naar inhoud

oppakken


lovepluis

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal!

Even een vraagje:

Waarom is het niet goed voor je konijn als je het oppakt?

Ik laat mijn konijn tegenwoordig altijd zelf in mijn armen lopen of op mijn schoot komen zitten, zodat ik mijn armen eronder kan schuiven zonder Pluis op te tillen. Ik lees hier heel vaak dat het niet mag en daarom doe ik het ook niet, maar waarom is dit eigenlijk?

Alvast bedankt hoor!! :)

Groetjes Eline en Pluis

Link naar reactie
Delen op andere sites

konijnen kunnen zich bedreigt voelen als je ze oppakt ( bijv. als een roof vogel ze grijpt in het wild) maar sommige konijntjes maakt het allemaal niet uit, dan kan je ze volgens mij wel gewoon oppakken maar dat weet ik niet zeker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn houdt er echt niet van!

Die stribbelt echt heel erg tegen, daarom pak ik hem eigenlijk nooit op.

De meeste konijnen houden volgens mij niet van oppakken, omdat ze zich dan bedreigd voelen.

Sommige konijnen vinden het niet erg, maar sommige konijnen blijven ook stil zitten juist omdat ze bang zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier vinden ze oppakken alle zes niet leuk. Wij pakken ze nooit op behalve als ze verzorgd, onderzocht of ingeent moeten worden. Dat is voor hen niet leuk, dus ze weten dat oppakken betekent dat er iets gaat komen.

Daar hebben we bewust voor gekozen. Konijnen moeten in onze ogen lekker hun ding kunnen doen, en daar hoort oppakken niet bij, vinden wij.

Je zou je konijn wel kunnen aanleren om opgepakt te worden zodat hij/zij wat rustiger blijft als je dat doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou me geen zorgen maken als ik jou was. Een konijn dat zelf in je armen komt liggen heeft er volgens mij geen problemen mee om opgepakt te worden.

Mijn konijnen pak ik nooit op. Hedwig heb ik maar een paar keer in haar leven opgepakt en dan was ze volkomen in paniek. Koekie is minder in paniek, maar als hij terug is in het hok geeft hij een flinke stamp op de grond en gaat demonstratief met zijn rug naar me toe zitten. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .