Ga naar inhoud

Stampen en een raar geluid


Stoffer

Aanbevolen berichten

Aankomende woensdag is het zo ver! Stoffer krijgt een vriendinnetje.

Nu heb ik afgelopen weekend een kooi kunnen lenen van mijn vriendin voor het voedstertje om haar in te zetten voordat ik ze ga koppelen.

Nou had ik de kooi eventjes in de woonkamer gezet op een plek waar ik hem even kwijt kon. Stoffer zijn kooi stond er niet naast maar hij kon hem wel zien.

Nou begon hij gisteren ineens te stampen in zijn kooi en een raar geluidje te maken. Ik was bang dat hij ziek was maar heb toen het geleende hok weggehaald. Ineens was het over en was hij weer blij.

Is dit een voorteken dat hij de nieuwe voedster niet gaat accepteren? Omdat hij nu al zo reageert op een nieuw hok?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dat lijkt me niet hoor. De kooi rook waarschijnlijk naar een ander konijn, daar reageren ze wel even op, maar dat heeft niets met het vriendinnetje te maken hoor, die is er nog nieteens toch? Sommige konijnen vinden het lastig als er iets nieuws is en raken daar een beetje ongerust van, en het ene konijn stampt wat sneller dan het andere. Hier wordt ook gestampt als ik op hakken door het huis loop in plaats van op sloffen, en als ik hard de muziek aanzet en door de woonkamer aan het stuiteren ben.. Ik zou me hier geen zorgen om maken hoor :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig dan hoef ik me geen zorgen te maken. Ik ben benieuwd morgen komt het vrouwtje hopelijk reageert hij er goed op maar dat zal wel want hij is heel zachtaardig van zichzelf ! En inderdaad het is een kooi waar cavia's in zaten dus de geur zal er nog aangezeten hebben. Ik heb hem nu helemaal goed schoongemaakt met allesreiniger en dettol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel,

Ik ga ze samen in een neutrale ruimte (mijn keuken) zetten. Ik zorg ervoor dat er voldoende schuilplekken aanwezig zijn mocht het nodig zijn. Ik wacht dan even af hoe het verloopt. Als het goed gaat laat ik ze een tijdje samen zitten zodat ik ondertussen mijn rammetje zijn kooi helemaal geurvrij kan poetsen zodat ze er samen eind van de middag in kunnen. Als het niet vlekkeloos verloopt dan ga ik kijken wat er nodig is en wat voor stappen ik ga nemen. Is een goed begin toch? Ik zorg wel dat ik zelf bij de koppeling aanwezig ben en laat ze pas even alleen als ik weet dat het goed gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe laat komt de voedster? Ik zou ze zeker tot 's avonds op neutraal terrein houden, als het nog niet rustig is nog een dag (of 2, of 3) langer. Te snel in het hok zetten kan onnodige problemen opleveren, dus liever iets te lang dan iets te kort op neutraal terrein. Heel veel plezier, ik hoop dat het snel klikt tussen die 2!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik haal het voedstertje morgenvroeg om half 11 op. Dus ik heb gelukkig alle tijd. Als het niet goed gaat stop ik ze zeker niet samen in een hokje want dan ben ik veel te bang dat het mis gaat. Daarom heb ik ook een extra hokje geregeld dat al helemaal klaar staat.

Als het rond 3/4 uur goed gaat kunnen ze toch al wel samen lijkt mij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel!! De koppeling is al de hele dag bezig, echt leuk! Stoffer(ram) rijdt wel op haar maar dat hoort erbij verder snuffelt hij en loopt hij soms ook weg van haar. Soms haal ik hem er wel vanaf zodat ze op adem kan komen. Heb ze nu weer even apart en zo meteen zet ik ze weer samen in de keuken. Gaat goed denk ik zo toch? Maar stoffer heeft de rust niet om naast haar te liggen in de keuken. Wel ligt hij nu rustig in zijn hokje. Kan ik ze vanavond dan wel samen in het hokje doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom haal je ze uit elkaar? Je kunt ze beter bij elkaar laten, anders beginnen ze telkens opnieuw. Je kunt ze alleen 's avonds samen in het hok doen als het echt rustig is en ze samen eten en elkaar wassen. Als dat nog niet het geval is zou ik ze nog een nachtje in de keuken laten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze nu bij elkaar en haal ze nu niet meer uit elkaar. Ik heb nu een binnenhok met een ren eraanvast gemaakt dus ze hebben veel ruimte. Straks buiten hebben ze ook een mooi hok met een ren. Ik ben benieuwd of ze samen de nacht door kunnen brengen ik hoop het wel voor ze. Stoffer doet nu geen vlieg kwaad gelukkig maar wil er wel telkens op rijden. Verder nog geen verandering ze gaan ook hun eigen weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .