Ga naar inhoud

voer en drinkbakje


pluisje 18

Aanbevolen berichten

Dit is heel normaal dat je konijn dit doet. Heb je genoeg speeltjes in de kooi/ren? Als er te weinig speeltjes zouden zijn zal je konijntje met andere dingen gooien en spelen wat je liever niet wilt! :P Maar als je konijn dit blijft doen kan je misschien proberen een drinkfles aan te schaffen, dit zal je konijn niet kunnen 'omduwen'. En voor het eetbakje zou je misschien een porseleinen bakje kunnen kopen, dit zal je konijn met veel moeite kunnen omduwen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze vinden het leuk om met bakjes te smijten. Gelukkig doen de mijne het alleen met de voerbak en blijft de waterbak mooi staan. Als ze niet uit een flesje drinken heb je ook waterbakken die je aan de tralies van het hok kan hangen, of hele zware bakken, dan kunnen ze er niet mee gooien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn deed dat ondanks dat hij genoeg speelgoed heeft ook. Nu heb ik een eet- en drinkbakje van kunststof in de vorm van een kei, maar dan gevuld met zand. Door het gewicht en de afgeronde vorm kan hij niet anders dan ze te laten staan. Af en toen rent hij zo wild langs de bakjes dat het water er overheen komt haha.

Heb deze etensbakjes van de hondenafdeling in een tuincentrum in de buurt, dus niet van de konijnenafdeling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook zwaardere exemplaren gekozen, maar Rosalie heeft een gewoon glazen kommetje en ja, als ze het in haar hoofd krijgt, stoot ze dat meermaals per dag om hoor! Gebeurd de laatste tijd gelukkig niet veel.

Laatste keer dat ze dat een paar x na mekaar deed, schoof ze het eerst tot bij haar hooi bakje, dan hup, waterbakje omgekieperd en al haar hooi nat! Kon ik én de badkamer een deel droog maken én een nieuwe hooibak geven...Leuk hoor!! Grrr :P

Momenteel laat ze het toch ff gerust.

Haar etensbakjes moeten er ook aan geloven hoor, of ze nu gevuld zijn of niet. Leeg haal ik ze weg overigens. Ze vindt het net iets té leuk speelgoed en ze zijn breekbaar. Een plastieken geef ik niet, dat gooit ze gans de badkamer door en wie weet waar vind ik het dan nog terug haha :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een vrij zwaar,ouderwets kook pannetje voor hun water, evenals een drinkfles maar die willen ze liever niet en die krengen lekken ook altijd.Pan gewoon voor 1 of 2 euro in de kringloopwinkel gekocht.

Als voerbak hebben ze elk een stenen honden voerbak( die had ik nog op zolder staan)

deze bakken blijven bij mijn Vlaampjes staan :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .