Ga naar inhoud

Bobby heeft EC


noemsi

Aanbevolen berichten

Woensdag avond viel het me op dat Bobby zijn hoofdje een beetje schuin hield.

Dus ik meteen hier zoeken waar dat een symptoom voor kon zijn. Ik kwam uit bij EC. Omdat het te laat was om nog diezelfde avond naar de dierenarts te gaan besloot ik om meteen de volgende ochtend te gaan en me ook niet te laten afpoeieren tot het avond spreek uur.

De volgende morgen kwam Bobby niet eten. Ik natuurlijk meteen in de stress en de hele tuin afzoeken naar hem. Nergens te vinden. Tot ik plots onder een plank een stukje vacht zag. Ik gauw naar die plank toe met de angst dat ik al te laat was. En jawel hoor daar lag Bobby, onder de plank.

Gelukkig begon hij meteen te ademen zodra ik de plank optilde. Maar hij kon niet opstaan of blijven staan. Ik heb hem meteen pijn stillers gegeven en gedwang voerd.

Zodra de dierenarts open was heb ik meteen gebeld en gezegd dat ik nu wilde komen omdat ik de indruk had dat hij het niet nog een uur ging redden zonder medische hulp.

Dus met tegenzin van de dierenarts mocht ik toch komen.

Nou de dierenarts hoefde niet lang te kijken. EC of een middenoorstonsteking. Zijn rechteroogje was ook behoorlijk onstoken (op die zijde lag hij).

Op sterk aandringen van mij heb ik hem gisteren achter gelaten bij de dierenarts omdat ik zelf moest werken.

Gelukkig ging het al een stuk beter met hem toen ik hem op kwam halen. Durfde zowaar weer te hopen dat hij beter zou worden.

Vanacht elke 2 uur mijn bedje uit geweest om hem wat eten te geven. Vind het niet echt dwangvoer te noemen want hij wil het heel graag hebben. Hij heeft elke voerbeurt weer honger. Hij werd ook wat beweegelijker en ik heb hem erop betrapt zelf wat water te drinken.

Vandaag moest ik helaas weer werken dus heb Bobby weer naar de dierenarts gebracht.

Nu net dan weer opgehaald en ik hoorde goede berichten van de dierenarts. Hij probeert al zelf rechtop te zitten en tolt bijna niet meer.

Morgen moet ik helaas weer werken. Maar dan mag hij gelukkig met me mee. Hij heeft echt nog een hele lange weg te gaan, maar ik blijf hoopvol dat hij er boven op gaat komen. Helemaal als ik de verhalen hier lees van konijntjes die er boven op komen. Bobby moet daar gewoon 1 van zijn.

Ik merk ook echt aan hem dat hij beter wil worden. Hij is echt aan het vechten.

Mijn kleine dappere ventje.

Baal wel extra omdat mijn andere rammelaar net een week van zijn medicijnen af is voor zijn traumalong waardoor hij bijna niet meer kon ademen. En nou Bobby weer :-(

Heb ook altijd pech met mijn konijntjes :-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bobby gaat met hele kleine stapjes toch wel wat vooruit. Sinds gisteren eet hij volledig zelf. Hij vind vooral de Science selective brokjes erg lekker. Valt me wel op dat hij echt heel veel eet. Hij eet nu makkelijk 40 gram aan Ss brokjes weg, krijgt nog groenvoer en dwangvoer. Geef hem nu nog wat dwangvoer omdat ik anders bang ben dat hij te weinig vocht binnen krijgt.

Geef hem wel lekker veel eten, want het lijkt mij zo dat hij alle energie kan gebruiken die hij kan krijgen.

Vanmorgen had hij wel zijn bdk laten liggen, maar zodra ik die voor zijn neus legde at hij die meteen op.

Vandaag moest hij helaas een behoorlijke tijd alleen blijven omdat ik moest werken. Heb hem vlak voor ik weg ging nog wat dwangvoer gegeven en een berg aan groenvoer en brokjes voor zijn neus gelegd. Gelukkig is alles goed gegaan. Hij heeft zelfs de overige bdk's zelf opgegeten.

Hij kan nog niet staan zonder hulp, maar als hij steun heeft aan de rechterkant, kan hij bijna rechtop staan. Dat vind ik al een hele verbetering.

Ben nog steeds heel hoopvol :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Met veel verdriet moet ik nu toch zeggen dat het slechter gaat met Bobby.

Afgelopen dinsdag de dierenarts gebeld omdat Bobby minder zin had in eten en knorde. Ook was zijn kopje schever gaan staan sinds de start van de behandeling. Dus woensdag met Bobby naar de dierenarts toe voor nog meer medicijnen. We hebben ook weer medicijnen mee naar huis gekregen.

De dierenarts verwachte zelf dat het binnen 2 a 3 dagen toch echt beter moest gaan dus vandaag belde zij mij op. Helaas is er geen verandering in de toestand van Bobby.

De dierenarts heeft hem nu dus eigenlijk al opgegeven omdat ze qua medicijnen niet meer voor hem kunnen doen. Heb toch aan de telefoon besproken dat ik het nog het weekend aan wil kijken maar als hij maandag nog geen verbetering vertoont, dat ik dan toch echt zal moeten overwegen om hem in te laten slapen.

Hij heeft nu echt geen leuk leven. Hij loopt nauwelijks, eet en drinkt nog wel, maar dat is ook alles wat hij doet.

Zijn kop is echt een kwart gedraaid, wat echt teveel is.

Ik zit nu dus echt heel hard te hopen dat hij nog wel verbetering gaat vertonen dit weekend, want ik wil hem nog niet kwijt. Maar ik wil hem ook niet onnodig laten lijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij zijn afgelopen woensdag gestart met de medicatie.

Wat ik wel merk is dat Dolly eerst heel rustig was, nu weer wat actiever wordt. Lopen gaat moeilijker, dat zal even tijd nodig hebben.

Ze lijkt geen controle te hebben over haar blaas, dus laat zomaar haar plasjes lopen.

Ze heeft hierdoor urinebrand.

Daar heeft ze medicatie voor.

Maar zie in de symptomen van EC nog geen verandering.

Daar zijn we nog te kort voor aan het behandelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bobby had dat in het begin ook. Ging weer zelf eten, zelf staan maar ondertussen ging zijn kopje wel steeds schever staan.

Nu kan hij dus niet meer zelf rechtop blijven staan en zijn kop is echt een kwartslag gedraaid.

Maar ik hoop voor jou konijntje dat de medicijnen wel aanslaan.

Het is en blijft een rotziekte!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is de eerste keer dat ik in aanraking kom met EC.

Hoop dat we er op tijd bij zijn en dat de schade beperkt blijft.

Ze heeft nog geen scheve kop, gelukkig.

Ze kan ook nog zelfstandig staan en lopen.

Heeft jou Bobby een maatje?

Wij hebben Dolly meteen gescheiden van haar maatje toen we wisten dat het EC is.

Hoe lang moeten we ze gescheiden houden?

Ik lees overal andere dingen.

Hoop alleen dat straks terug koppelen niet al teveel problemen geeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is vor mij ook de eerste keer dat 1 van mijn konijntjes ec heeft. Ik dacht met Bobby er ook wel op tijd bij te zijn want het begon op woensdag avond en op donderdag zijn we bij de dierenarts geweest. Maar de dierenarts vond ook dat hij heel snel achteruit ging, want hij had s'avonds alleen een scheef kopje en de volgende ochtend kon hij niet eens meer lopen.

Bobby zat hiervoor in een groep van totaal 5 konijnen. Ik heb hem uit de groep gehaald omdat hij buiten zat en van de dierenarts binnen moest zitten en apart moest.

Ik was van plan om Bobby zeker een maand tot 2 maanden apart te houden voordat hij weer terug kon in de groep. Maar mijn groep mist hem helemaal niet. Dat is bij jou natuurlijk anders omdat ze allebei alleen zitten.

Ik zou het zeker niet te snel doen, want koppelen geeft natuurlijk ook stress en je wil natuurlijk niet dat ze een terugval krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net terug van de dierenarts. Met een leeg mandje :(

Bobby heeft zijn strijd tegen zijn ziekte helaas niet kunnen winnen.

De dierenarts heeft ook haar twijfels of het echt EC was. Want volgens haar ging het veel te snel en was de verbetering te minimaal om EC te zijn. Zij denkt toch dat het een bacterie geweest is.

Niet dat dat nu nog wat uitmaakt.

Hij was wel 2 tellen na de prik al weg. Dat geeft mij toch wel een gevoel dat hij er ook klaar mee was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie wel voor de steun.

Ik heb gelukkig wel het gevoel dat ik de goede keus heb gemaakt voor hem. Hij was niet gelukkig meer in zijn lijfje.

Nu kan hij in de konijnenhemel lekker weer rennen met een recht kopje en een heleboel konijnen vriendinnetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .