Ga naar inhoud

Echinaforce


ShinLi

Aanbevolen berichten

Ik heb nog steeds een potje Echinaforce druppels van VSM staan. En dacht misschien is het wel een goed idee om het tijdelijk aan m'n drie konijnen Gwyn, Freya en Baldr te geven waar Jopelien bij zat. Niks doet mij vermoeden dat ze ook ziek zijn hoor, maar puur om hun weerstand wat te helpen (als het helpt, ben nooit zo van dit soort middeltjes, maar lees er toch ook wel weer goede dingen over). Ze eten verder goed, hebben hun biks, groenten en hooi prima gegeten vandaag, maar Freya is sinds de winter toch wel wat afgevallen, dus misschien wel goed.

Maar hoeveel moet ik geven, en op welke manier is het beste? Door het drinkwater is het makkelijkst, maar kwa dosering en hoeveel ieder konijn binnen krijgt is het dan moeilijk te controleren. Hoor ook wel eens op een stukje brood, maar ik wil dus absoluut geen brood o.i.d aan mijn nijnen geven. Het moet toch wel verdund gegeven worden lijkt mij? Alle hulp/kennis zijn welkom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij voor Bram aangeraden is door de natuurgeneeskundige: Je kunt eventueel een tinctuur van deze plant (A. Vogel Echinaforcedruppels) kopen. Je zet dan een extra (dus geen vervanging van een normaal bakje drinkwater) bakje drinkwater neer

waar je enkele (5-10 dr) druppels tinctuur in oplost. Kijk maar of ze het interessant vinden om uit te

drinken. Belangrijk is wel dat je het dagelijks ververst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit ook alcohol in, maakt dit niks uit? Had zonet ergens gelezen dat je het moest oplossen in gekookt water zodat de alcohol verdampt....

Maar dat is wel een goede suggestie. Ze hebben met dit winterige weer altijd een extra drinkbak staan naast de flesjes dus kan ik die wel gebruiken ^^.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit ook alcohol in, maakt dit niks uit? Had zonet ergens gelezen dat je het moest oplossen in gekookt water zodat de alcohol verdampt....

Maar dat is wel een goede suggestie. Ze hebben met dit winterige weer altijd een extra drinkbak staan naast de flesjes dus kan ik die wel gebruiken ^^.

Dat is toch maar heel weinig, je verdunt het ook nog eens heel erg. Konijnen in de natuur krijgen ook wel eens alcohol binnen als ze van afgevallen fruit eten, op zich denk ik dat het in zo'n lage ini-mini hoeveelheid geen kwaad kan.

Misschien maakt het dat juist ook aantrekkelijker, vroeger hadden wij een konijn dat gek was op bier. Kreeg dan de kroonkurk van het flesje gevuld met een bodempje bier. Kwam al aanrennen als hij *plop* hoorde. Niet dat dat nou een aanrader is of zo, maar ze vallen er ook niet van om.

Link naar reactie
Delen op andere sites

65% vind ik niet weinig hoor. Als je dat hele potje in één keer opdrinkt dan merk je het zowiezo wel. Vond het namelijk redelijk sterk ruiken met 10 druppels in een grote drinkbak met water. Maar als iedereen het doet zal het wel goed gaan. Ze stonden in ieder geval neit te lallen vanochtend zei m'n moeder :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja 65% onverdund, ik neem aan dat je ze dat flesje niet zo geeft hè! :P

In een bakje water zitten duizenden druppels, dan is 10 druppels zó verdund, in een gistende appel zit meer alcohol.

Als ze morgen met een feestmutsje op van de barkrukjes af vallen, wil je dan een foto maken? :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar ik ga dus absoluut geen brood aan mijn konijnen geven. Dat is gewoon niet gezond. Ik vind dit wel ideaal, de echinaforce in de drinkbak, terwijl er ook nog gewoon 2 flessen water hangen. De nijnen kunnen zelf bepalen waar ze van drinken zo. En dat doen ze ook. Ik moet nog steeds elke dag de flessen weer vullen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een heel klein stukje brood is niet ernstig hoor, ik heb hier een heel gestresst konijn gehad en die kreeg ook bach rescue op een stukje brood. En dat nam ze meteen aan, vond het moeilijk te controleren als het in haar bak zat met water.

Puckje heb ik een tijdje de echina tabletjes gegeven, ze vond ze overduidelijk lekker want ze zag het volgens mij als snoepje zo snel pakte ze het aan ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, dat is ieders eigen keus natuurlijk. Ik vind het geen probleem om Binky een heel klein inieminie stukje brood te geven. Als brood echt zo slecht is voor konijnen zouden wij het ook niet mogen eten. Vind hoe iedereen hier over brood denkt wel een beetje te.

Ja maar ik ga dus absoluut geen brood aan mijn konijnen geven. Dat is gewoon niet gezond. Ik vind dit wel ideaal, de echinaforce in de drinkbak, terwijl er ook nog gewoon 2 flessen water hangen. De nijnen kunnen zelf bepalen waar ze van drinken zo. En dat doen ze ook. Ik moet nog steeds elke dag de flessen weer vullen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .