Ga naar inhoud

konijn gebruikt linker voorpoot niet!! HELP


xanadu

Aanbevolen berichten

goedemorgen allemaal,

sinds gister avond, gebruikt mijn voedster die met 2 andere nijntjes in een groot hok zit zijn linker voorpoot niet meer.. :s Weet iemand wat dit is? ik denk misschien dat ie gekneusd of iets dergelijks is, ze eet drinkt en poept nog prima, bij het eten komt ze zelf als eerste hard naar beneden gerend.. Hij kan niet uit de kom zijn toch? want dan zou ze hem niet meer inkunnen trekken.. Wat denken jullie? moet ik vandaag nog met haar naar de DA of moet ik even afwachten hoe het gaat? Het LIJKT alsof ze er niet echt pijn aan heeft, ze hupst gewoon lekker rond..

kunnen jullie mij aub helpen

dankjewel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou bij zoiets altijd naar de dierenarts gaan, misschien heeft je konijntje wel pijn en dan kan het zijn dat die straks stopt met eten, en dan ben je nog verder van huis. Waarschijnlijk is je konijntje gevallen, maar zeker naar de DA gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

BAH, net terug van de DA ze hebben een foto gemaakt, allebei haar botjes zijn dwars door de midden.. ik kan hier helaas geen foto bij plaatsen snap niet zo goed hoe dat moet..

morgen hoor ik of er een operatie mogelijk is omdat het lijkt alsof ze nu geen pijn heb, ze doet niks als je er aan zit, denken ze dat haar zenuw beschadigd is en als dit zo is heeft een operatie geen zin meer ze hebben nog wel hoop omdat haar voetje wel warm is.. maar anders word ie geamputeerd.. nooit gedacht dat het zo erg was, bah :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is ff schrikken voor je, wel goed dat je naar de dierenarts bent gegaan!! Hopelijk is het pootje nog te redden, maar mocht het geamputeerd moeten worden, wees gerust.

Konijnen kunnen heel goed met 3 pootjes lopen. Ze passen zich daar heel snel aan aan.

Is het trouwens niet te spalken? Mijn zus haar konijn had ook een keer het voorpootje gebroken en die is toen gespalkt en dat is weer mooi geheeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik lees reacties dat dit dus heel vaak ook wel goed kan gaan en goed (wel een beetje scheef soms) geneest, dit ga ik dan ook zeker met mijn DA bespreken , maar die heeft mij dit afgeraden omdat het vaak niet werkt omdat ze het eraf bijten of iets dergelijks..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mja, ze beet geloof ik wel eens aan de tape, maar daar had m'n zus een extra rolletje voor :D en plakte dan vrolijk weer nieuw op. Wij hebben ook een keer een konijntje met een gebroken achterpoot gehad, (was op een kleindiershow gebroken en wij hebben dat konijntje toen meegekregen omdat ie anders ergens anders zou belanden...) die had van dat harde plastic erom gekregen in de vorm van z'n pootje. Dat is ook best goed genezen.

aangepast door Domino
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .