Ga naar inhoud

Leren omgaan met de hond


Hannah87

Aanbevolen berichten

Ik heb hier vanmiddag voor een paar uurtjes de hond van mijn ouders in huis.

Het is nog een jonge hond maar geen hond met lef.

Ik liet daarnet de hond in huis, maar mijn konijn werd helemaal gek!

Ging compleet door het lint! De hele kooi en ren op de kop zo ongeveer!

Gauw de hond in de hal gedaan en het konijn verhuist naar de logeerkamer.

Hij loopt nu nog te stampen boven!

Ik had nooit verwacht dat hij zo uit zijn plaat zo gaan van de hond.

De hond snapte er niks van, keek me zielig aan van wat heb ik nou gedaan dan?

Iemand een idee hoe je het konijn kan laten wennen aan de hond?

Link naar reactie
Delen op andere sites

als de hond van je ouders amper bij jou thuiskomt dan zou ik je konijn van de stress besparen en voor de paar keer dat de hond dan in huis komt ze uit elkaars buurt houden. Als de hond heel vaak bij je thuis komt is denk ik ook veel afhankelijk van het ras van de hond, een Engelse cocker zou ik bijvoorbeeld nooit in de buurt van mijn konijnen willen, het zijn jachthonden.

Nu los van het ras en karakter van de hond zou ik ze nooit alleen laten of los bij elkaar in dezelfde ruimte, het ene dier heeft een jachtinstinct en het andere is een prooidier, mij lijkt het geen goede combi.

er zijn wel leden op BB die een hond hebben en die bij hun konijnen in dezelfde ruimte laten maar zij kennen hun hond dan ook door en door en zijn het baasje van de hond, bovendien laten de meesten de honden nooit alleen met de konijnen :).

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik laat nu en dan ook mijn konijn rondlopen in de zelfde ruimte als mijn hond , en mijn konijn die stapt er juist op af en mijn hond is noujuist bang voor het konijn*wat is het toch een watje* ik weet dat dit niet jouw vraag helpt maar ik wou graag mijn ervaring delen . maar heel veel succes,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het eenmalig is zou ik ze uit elkaar houden, het tijdelijke proces van gewenning is dan te stressvol en het niet waard.

De 2 zusjes die ik sinds een paar dagen heb, werden ook geteisterd door de hond bij hun vorige eigenaar en toen ze mijn hond zagen werden ze ook een beetje gek maar gelukkig is daarna niets meer van te merken na een paar dagen. Ze slapen zelfs in dezelfde ruimte, de hond loopt er gewoon langs en zij kijken niet meer op. Misschien omdat mijn hond tolerant is en de konijnen respectvol benaderd. Denk dat het beetje met de karakter van de hond te maken heeft, die bepaalt in hoeverre de konijnen hem vertrouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .