Ga naar inhoud

konijn mag niet eten van ander konijn


breezer

Aanbevolen berichten

zoals misschien sommige al gelezen hebben, heeft breezer momenteel lichte ec verschijnselen en problemen met eten en keutelen.

nou viel me op, dat me andere konijn smirnoff (gesteraliseerde voedster) elke keer het eten uit zijn bek trekt als hij iets te eten pakt, sprietje hooi bijvoorbeeld, dit zou natuurlijk best de aanleiding kunnen zijn breezer zovaak problemen met keutelen en eten heeft,

maar wat kan ik ertegen doen? ik ben er niet altijd bij, en breezer eet vaak gehele dag hooi, maar dat mag hij dus niet van haar. ik vind zo zielig om ze uit elkaar te halen, maar breezer is al oud e laat over zich heen lopen door haar.

dit probleem had al eerder, toen heb smirnoff laten steraliseren, en toen was tijdelijk over, het probleem lijkt nu terug te zijn.

een konijn alleen is zo eenzaam alleen, maar hun samen lijkt breezer onder te lijden, terwijl ze ook heel lief tegen elkaar aan kunnen liggen hoor, maar smirnoff is een konijn wat alleen maar aan eten denkt. eet ook ontiegelijk veel, en lijkt nooit vol te zitten.

appart voeren is geen oplossing voor een hele dag, en al helemaal niet voor de nacht,

misschien iemand hier ervaring mee heeft, en een tip voor me heeft, wat ik hieraan het beste kan doen.

groetjes leoni

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan proberen het hooi op verschillende plaatsen te leggen. Het liefst twee plekken waar ze elkaar niet kunnen zien. Dan is de kans groter dat smirnoff het niet ziet als breezer hooi eet op een andere plek. Voor het voer kan je het nog even aankijken (hooi is het hoofdvoer) en anders eventueel apart voeren. Ik neem aan dat het voer normaal gesproken zo op is (geef je een opgemeten hoeveelheid?) Dus dat zou dan maar voor heel eventjes zijn dat ze niet bij elkaar kunnen.

Ik zou ze zeker nog niet uit elkaar halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor je reactie ze eten het voer helaas niet in 1 keer op. smirnoff eet langer door dan breezer, breezer eet meer verspreid over de dag. kwa hooi is wel een oplossing ja, gooi het gewoon door de hele ruimte waar ze lopen, zou ik dat dan ook niet mer het voer kunnen doen, iets lastiger met schoonmaken maar als breezer dan gewoon kan eten, dan heb ik het ervoor over.

ik ga dit eens proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank je voor het advies, ik heb het nu inderdaad zo gedaan, en het lijkt wel te helpen, ze rent wel gerust nu op hem af als die ergens anders eet, maar als ze zelf al aan eten is, heeft hij de kans op andere plek te eten, dus dat scheelt. soms is wel echt handig dit forum, zo simpele oplossing, waar ik zelf niet aan gedacht had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .