Ga naar inhoud

Leuk recept voor een konijnen salade?


FabienneNina

Aanbevolen berichten

Ik heb het vandaag zo gedaan:

-Pluk hooi in het bakje. (1 hand vol)

-Plat drukken.

-Het groen van wortel erin. (1 hand vol)

-8 heel dunne schijfjes wortel.

-3 dunne plakjes banaan.. Jaja ik weet het mag maar 1 per konijn heb ze lekker 1,5 per konijn gegeven ;)

-6 kleine reepjes appel.

En dan goed mengen... Smullen!

Ps: Ik weet niet of dit ''to much'' was maar als er plak poep komt volgende x ietsje minder ookal zijn ze hier wel wat groen gewent ;D

Ik was ze iig niet van plan dit meer dan 1x per week te geven ;P

Echt geweldig hoe Nina smakte op de stukjes banaan! :love:

En Jip genoot het meest van het groen van de wortels!

Hebben jullie nog ideën?

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha klinkt lekker, hier krijgen ze ook elke avond een salade

stukjes peen

op een bodum van wat peeloof, witlof,andijvie

en stukje appel

komkommer

druifje

en bovenop als deksel een stukje brood hahhahah

smulllllen maar

Vindt het zo leuk gezicht om te zien hoe ze lekker aan het smikkelen zijn hahhaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef mijn konijnen elke dag een soort van salade, maar dat is meer gewoon dagelijkse groenten: paar stengeltjes peterselie, 2a 4 blaadjes witlof, 2 a 4 blaadjes andijvie. En om de dag een halve wortel (voor ieder een halve) en om de dag een stukje fruit, dus appel of banaan ofzo. (het is trouwens een duo <3 )

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier bij mij hebben ze vanavond dit met zijn 3tjes gedeeld:

2 wortletjes in blokjes gesneeden

1 tomaat in kleine stukjes

1 cm komkommer in stukjes gesneden

stuk witlof

2 blaadjes andijvie

en als extra 3 schrijfjes banaan :P

Elke vrijdag worden ze hier verwend...dan maak ik mijn koelkast schoon en gaan alle groente die ik nog heb in stukjes en naar de konijnen (natuurlijk wel in de hoeveeldheid wat bij hun grote past ;) )

Hier zijn ze heel veel groen gewend, ik kan ze echt bijna alles geven en ik heb nooit plakpoep, ben ik wel blij mee

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn konijn kan ook goed tegen groente en fruit!

ik geef niet echt elke dag een 'groenteschotel', wel krijgt hij altijd wat groente als hij in de ren moet (eerst in de tuin en 's avonds in de ren) en 's avonds als hij z'n hok in moet. En verder als er wat over is!

meestal krijgt hij in de winter meer wortel en in de zomer meer sla en komkommer.

hebben jullie ook bepaalde groenten/fruit dat jullie konijnen in de zomer of winter meer/vaker krijgen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien ik zelf een moestuin heb voor de konijnen varieert het aanbod hier zeker! In de winter koop ik meer bij voor de konijnen en zitten er echte "wintergroenten" in, die er 's zomers niet in zitten. Ik heb goede groenvoer eters en eigenlijk heeft geen één van de konijnen hier snel plakpoep.

Vandaag zat dit in de groenteschotels:

witlof

winterpeen

boerenkool

ijsbergsla

spruitjes

paprika

In de zomer voer ik meer kruiden erbij, en krijgen ze ook wat vaker fruit :) Ze krijgen nu wel een paar keer per week gedroogde kruiden of kruidenhooi, dat doe ik in de zomer weer minder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe altijd flink wat andijvie, witlof en wortelloof. Voor de rest doe ik een klein beetje wortel, tomaat en komkommer. Ik doe wat verse basilicum, peterselie en munt erop en voilà. Soms krijgen ze alfalfa of andere verse veilige kruiden als we die hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .