Ga naar inhoud

Kalkarme brokken?


kleindierenparadijs

Aanbevolen berichten

Fijn dat jullie zo goed meedenken!

Ben net even naar de dierenarts geweest met dit voorstel. Dierenarts geeft de voorkeur aan Supreme vetcare plus digestive, boven urinary. Dit ook omdat Stuart zoveel is afgevallen. Ze bestellen een proefverpakking voor onze Stuart. Als hij ze lekker vindt, krijgt hij die brokjes. Ben benieuwd.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben inderdaad erg tevreden over de trovet bij Max. Max gaat bij een hoger calciumgehalte naast de bak plassen en plast zichzelf dan ook nat.

Dit gaat met de trovet erg goed.

Ik heb ook eens een proefje aangevraagd van de sepreme vetcare nurtition. Ik vond het een bijzondere brok.. ?Het waren hele zachte stengels die erg makkelijk uit elkaar vallen. Ook was het erg duur en had mijn DA het niet. De trovet wel en die bevalt hier dus echt geweldig goed! de trovet is ook in grotere verpakkingen te krijgen en de sepreme VCN niet als ik mij niet vergis.

edit: ik zal het calciumgehalte nog ff nakijken. ik dacht dat er 0.4% inzat maar ik kan mij vergissen natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar zijn de meningen sterk over verdeeld. Het ligt er heel erg aan welke gtoente en wat voor hooi je geeft. Geef je hooi zonder onkruiden, dan kunnen ze er weinig verschillende vitaminen en mineralen uithalen. En geef je altijd dezelfde en beperkt aantal soortengoenten geld hetzelfde. Het kan wel maar het is net zoeits als barf voor je hond of kat zelf samenstellen. Je moet wel weten wat een dier precies in welke verhoudingen nodig heeft en waar dat precies in welke verhpudingen in zit. Nu is elk pak hooi al anders dus dat kun je al niet volledig analyseren en van groente is het in grote lijnen wel bekend maar echt heel duidelijk is het niet.

Bij honden en katten is er veel onderzoek naar gedaan maar konijnen zijn niet interessant voor onderzoek. Daar is dus vrij weinig over bekend.

Overigens lees ik hier in dit topic maar van 1brok dat het konijn het niet eet. Vind het daarom persoonlijk wel heel kort door de bocht om gelijk te roepen dat het konijn geen enkele brok lust. Als jijgeen andijvie lust kan ik okk niet zeggen dat jij geen enkele brok lust.

Mijn aanbod om een proefje trovet op te sturen blijft staan. Dit bleek voor max de juiste brok met zijn problemen dus misschien doet jouw konijn het er ook goed op

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar zijn de meningen sterk over verdeeld. Het ligt er heel erg aan welke gtoente en wat voor hooi je geeft. Geef je hooi zonder onkruiden, dan kunnen ze er weinig verschillende vitaminen en mineralen uithalen. En geef je altijd dezelfde en beperkt aantal soortengoenten geld hetzelfde. Het kan wel maar het is net zoeits als barf voor je hond of kat zelf samenstellen. Je moet wel weten wat een dier precies in welke verhoudingen nodig heeft en waar dat precies in welke verhpudingen in zit. Nu is elk pak hooi al anders dus dat kun je al niet volledig analyseren en van groente is het in grote lijnen wel bekend maar echt heel duidelijk is het niet.

Bij honden en katten is er veel onderzoek naar gedaan maar konijnen zijn niet interessant voor onderzoek. Daar is dus vrij weinig over bekend.

Overigens lees ik hier in dit topic maar van 1brok dat het konijn het niet eet. Vind het daarom persoonlijk wel heel kort door de bocht om gelijk te roepen dat het konijn geen enkele brok lust. Als jijgeen andijvie lust kan ik okk niet zeggen dat jij geen enkele brok lust.

Mijn aanbod om een proefje trovet op te sturen blijft staan. Dit bleek voor max de juiste brok met zijn problemen dus misschien doet jouw konijn het er ook goed op

Bedankt voor alle reacties.

Dan mag je mij wat brokjes opsturen! Kan Stuart ze eens proeven.

Hoe wil je dat ik t vergoed?

Bedankt voor het meedenken!

P.s stuart is 6 jaar geworden. Zijn foto staat bij t topic foto's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .