Ga naar inhoud

Mager konijntje


kimpjuhh

Aanbevolen berichten

Vanochtend is hier een konijntje gebracht. Ik kreeg er een paar hokken bij met wat informatie over het konijntje, beetje vaag maar zag er verder allemaal prima uit. Diegene die hem bracht was dan ook voor ik het wist weer weg :s

Het is dus een ram hij heet Blackie en ik denk een NHD maar hij is ontzettend mager en zit heel de tijd in zijn wc-tje... Misschien is het een kwestie van wennen maar ja met konijnen weet je 't nooit ;)

Als ik hem een snoepje aanbied eet hij de helft en laat derest liggen, probeer ik iets anders aan te bieden reageert hij niet eens, hij keutelt verder wel en zit af en toe wat biks te eten.

Ik zet hem morgen(eigenlijk vandaag, is maar net hoe je het bekijkt) nog even op de weegschaal en post er een foto'tje bij. Ik maak me toch wel een beetje zorgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, ik krijg het gevoel dat hij zich echt niet goed voelt. Hij ziet er ook niet bepaalt gezond uit. Ik ga vanmiddag even een afspraak maken bij de dierenarts, als het kan ook gelijk om hem te castreren.

Blackie:

rbjeqr.jpg

Ik heb hem ook even op de weegschaal gezet hij weegt ongeveer 1,5 kilo

Link naar reactie
Delen op andere sites

M'n moeder zegt dat we zaterdag wel naar de dierenarts gaan, dan is het open spreekuur.

Ik denk dat hij erg slecht is verzorgd.

Ik werd gebeld of ik nog plek had voor Blackie, hij werd even later gebracht door een vrouw in zo'n plastic afgesloten vervoersmandje maar ik moest helpen met de hokken die ze mee gaf dus ik had hem nog niet gezien... Toen wou ik hem uit eindelijk bekijken maar voor ik 't wist was ze al weer weg. Ik heb ook geen idee waar hij vandaan komt. Haar nummer heb ik ook niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een keer van die keutels gehad, naja, mijn konijn dan ;)

Foto doorgestuurd naar de DA. Per direct op water en hooi was het advies. Hier is het op die manier goedgekomen. :cool:

Maar ja, ik kende het konijn, en kon dus zien hoe hij eronder was (zijn gedrag was niet veranderd, alleen zijn keutels :P ), ik kan me zo voorstellen dat het voor jou wat moeilijker is.

Ik zou je toch aanraden om hem op hooi te zetten. Het ziet er namelijk wel uit alsof er in zijn darmen iets niet goed gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ook. Slijmerige ontlasting, slechte eetlust en vermagering is een symptoom van wormen. Kijk hier maaar eens: http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/dierinfo/konijn/wormen.html

Ik vind jouw plaatje er wel op lijken. Dus mocht de ontlasting daar nog niet op onderzocht zijn, dan zou ik dat hoe dan ook nog laten doen.

aangepast door Lonja
Link naar reactie
Delen op andere sites

M'n moeder zegt dat we zaterdag wel naar de dierenarts gaan, dan is het open spreekuur.

Ik denk dat hij erg slecht is verzorgd.

Ik werd gebeld of ik nog plek had voor Blackie, hij werd even later gebracht door een vrouw in zo'n plastic afgesloten vervoersmandje maar ik moest helpen met de hokken die ze mee gaf dus ik had hem nog niet gezien... Toen wou ik hem uit eindelijk bekijken maar voor ik 't wist was ze al weer weg. Ik heb ook geen idee waar hij vandaan komt. Haar nummer heb ik ook niet meer.

Sorry dan ben je echt te laat! ( wit spul is onstoken darmslijmvlies) ik heb daar nog ergens een topic van staan met foto's.

Begin morgen eerst maar met groenvoer, en zo snel mogenlijk naar de dierenarts, neem ontlasting mee.

aangepast door bunny ranch chanty
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben naar de dierenarts hier in het dorp geweest ,(Niet de beste DA en zéker geen kkdierenarts), omdat er niemand in de buurt was die mij en Blackie naar een kkdierenarts kon brengen. Zoals verwacht niet het beste advies, ik kreeg te horen dat hij waarschijnlijk gewoon slecht is verzorgd en dus erg mager is, over de keutels zijden ze alleen inderdaad op water en hooi zetten wat ik ook al had gedaan en het slijm(?) heb ik daarna ook meteen niet meer gezien. Als het kan ga ik deze week nog naar een kkdierenarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .