Ga naar inhoud

Teddy widder met vies neusje...


kimpjuhh

Aanbevolen berichten

Gister kreeg ik een ram (van iemand die er niet meer voor kon zorgen dus maar bij mij dumpt) maar zijn neus is heel vies met snot(?) enz. diegene die hem bracht zei dat hij dat al heel zijn leven dat heeft en het geen kwaad kan.

Maar wie moet ik nou geloven? Zijn neusje is egt heel vies en helemaal groen. Schoonmaken vind hij ook niet geweldig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoogst waarschijnlijk gaat het inderdaad om snot.

Wat verschrikkelijk dat de vorige eigenaren hem de recht op medicatie en zorg hebben ontzegd! Ik denk dat je met dit konijntje beter even langs de dierenarts kunt gaan om informatie te vragen over een eventuele behandeling en natuurlijk een diagnose. Het kan namelijk ook zo zijn dat er een andere oorzaak is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga zaterdag met hem naar de dierenarts, nog tips hoe ik zijn neusje een beetje schoon krijg?

Hij is trouwens ook ontzettend sterk! Hij heeft zijn hok opgekregen en is bij de voedsters gesprongen :gasp:

Ik zit nu egt niet op een nestje te wachten :frown:

aangepast door kimpjuhh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het snot is kan het zijn dat het nu chronisch is omdat de vorige eigenaren het niet hebben laten behandelen? Als ze dat wel hadden gedaan had chronisch snot voorkomen kunnen worden! Goed dat je hem meeneemt naar de dierenarts! Hoe heb je het tot nu toe geprobeerd schoon te krijgen? Goed dat er nu wel iemand voor hem zorgt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Puck heeft een luchtweginfectie en dus ook een vieze neus. Ik maak het schoon met gekookt water zodat het 'steriel' is dan doe ik een beetje op een gaasje (waar je normaal wonden mee verbind) en dan wrijf ik het een beetje schoon en goed droog maken!

En goed dat je naar de dierenarts gaat! Goed in de gaten houden, mocht hij echt gaan snuiven en snotteren en stoppen met eten moet je echt meteen bellen. Maar als hij het heel zijn leven al heeft zal het chronisch zijn geworden :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het tot nu toe schoongemaakt met gekookt water op een keukenrol en daarmee zijn neusje schoon wrijven. Maar meestal is het de volgende dag weer vies. Ik heb hem eigenlijk nog niet horen niezen ofzo... Eten doet hij genoeg ^^

Ik heb verder nog nooit een konijntje met snot gehad. Als het chronisch is geworden, wat kan ik dan van hem verwachten in de loop van de tijd? Ik wil me graag even goed informeren zodat ik weet wat ik kan verwachten:yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ooo Ik heb bijna dezelfde. Het is ook een grijs met witte teddy en ze heeft ook intussen chronisch snot. Niets heeft geholpen bij ons qua medicatie. Je kan eens een bacteriemonster laten nemen bij de dierenarts want het is niet altijd pasteurella. En dan kunnen ze de antibiotica afstemmen. Soms kan je vragen om zelf Duplocilline(dacht ik) injecties te gaan geven. Als hij nog niet niest, dan is de hoop misschien nog niet verloren.

Tegen een vies neusje, helpt hier alleen het heel erg kortknippen.

Een konijn met chronisch pasteurella wordt gewoon veel sneller ziek. Stopt opeens met eten, moet altijd extra warm gehouden worden. Mijn konijn heeft het altijd koud, zeker in de winter en daarom heb ik er een kleine verwarming bij gezet. Buiten kan een teddy helemaal niet leven. Ze kunnen ontzettend snel een verstopping krijgen. Dat is met de mijne al een stuk of 8 keer gebeurt binnen de 2 jaar. Gewoon een warme kruik erbij zetten en snel beginnen dwangvoeden/water in het mondje spuiten.

Ik heb altijd primperan en infacol in huis. Dat eerste neemt maagblokkades weg en infacol is een baby medicijn tegen gas in de darmen.

Ik heb heel goede ervaring met het geven van:

Tijm

Gedroogde kamille (kan je bij de thee afdeling van de kruitvat kopen bijvoorbeeld)

Omega 3 snoepjes van Cuni Complete

Extra vitamine snoepjes

Fiber plus van SS helpt om verstoppingen te voorkomen.

Succes met je nieuwe konijn en wat fijn dat je hem hebt opgevangen!

Groetjes!

aangepast door Safira Ribbe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .