Ga naar inhoud

oorontsteking??? help


Cocooo

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

Ik ben me rot verschrokken. Ik vind dat mijn konijntje best vaak met haar hoofd schudt, ik dacht dat ze het miss deed omdat ze blij was, maar ze doet het toch best vaak. Ze krapt zich ook aan haar oor, maar ik kan niet zeggen dat ze dit overmatig doet. Daarbij zat ik gister bij haar en toen zag ik een heeeel klein bobbeltje op haar oog. Ik dacht ga het toch eens opzoeken en tot mijn schrik zag ik een bericht van iemand die zei dat het een oorontsteking was en dat het al zo erg was dat ze een hersenvlies ontsteking had. Kunnen jullie mij aub helpen???!! Ik weet niet of het vals alarm is en ik me te snel druk maak of dat er echt iets is:O....Ze is pas 9 weken oud!!

Heel graag reacties:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt beter zo snel mogelijk naar de dierenarts gaan. Het kan een oorontsteking zijn, maar ook bijvoorbeeld e. cuniculi, dat kunnen wij van hieraf niet bepalen en voor allebei de kwalen moet je konijn zo snel mogelijk behandeld worden! Misschien is het ook loos alarm, dat weet je dan ook gelijk. Bij twijfel altijd naar de dierenarts, want het kan snel gaan bij konijnen..

aangepast door Eefje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn Gijs heeft ook heel lang met z'n hoofd geschud en aan z'n oren gekrabt. Zijn oren waren vies vanbinnen en er bleken twee abcessen bij zijn oren te zitten. Hij had hier pijn van en stopte op den duur met eten. De abcessen zijn een paar maanden geleden succesvol verwijderd. Ik heb nog behandeld met duplocilline injecties en nu blijven zijn oren schoon. Hij schud en krabt niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze Flap schudde ook behoorlijk met zijn kopje en krabde aan zijn oor.

Bleek een poliep in te zitten. Is nu weg en hij krabt en schudt niet meer.

Ik zou als ik jou was direct contact opnemen met je dierenarts en het laten controleren.

Laat je weten wat de dierenarts zei?

Succes

aangepast door Noontjje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn heeft ook een binnenoorontsteking of hersenvlies ontsteking gehad. Ze had er zelfs helemaal een scheve kop van. Ik ben gelijk naar de DA gegaan en die gaf 2 "spuitjes" mee waar we dan iedere dag ofzo mee in haar mond moesten spuiten. Ze heeft het overleeft en is nu al weer helemaal gezond. Zo snel mogelijk naar de DA dus! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal! Het gaat goed met coco, niks aan de hand. In ieder geval niets om me nu druk om te maken, maar wel gewoon in de gate houden voor de zekerheid. Ik heb haar btw vandaag succesvol gekoppeld aan een maatje "Scott":D! Ik maakte me dus even druk dat ze misschien iets aan haar oor zou hebben. Ze is ook pas 10 weken zoiets, dus ik hoopte ook dat ze zekerweten een vrouwtje was, ze hebben het op de opvang twee x gescheckt, dus het zal wel kloppen hihi:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .