Ga naar inhoud

Problemen blijven duren (E.C)


Kelleke01

Aanbevolen berichten

Een tijdje geleden had ik een topic geopend over mijn ram met zijn oor dan plat hing en etter uitkwam.. vind het topic niet meer terug.

Nu na antibiotica kuur staat zijn oor terug omhoog maar zijn hoofdje is licht gebogen, E.Cuniculi waarschijnlijk :(

ik ben bij de dierenarts panacur gaan halen, wat ik gisteren gegeven heb, hem hem wel in een handdoek moeten wikkelen want was anders niet te doen.

deze morgen zat hij daar raar, ni eten pfffff ben echt ongerust en ik moest vertrekken voor te gaan werken!!!!! verdomme toch :( :(

t is zo de liefste en mijn favoriete rammetje, mag er niet aan denken!

Ik ga zijn voedster straks apart zetten, want ze duwde hem zo opzij, ik zet da andere kalme voedster erbij straks..

Iemand nog ervaring met E.C???

Is 4 weken panacur geven genoeg zoals mijn dierenarts zegt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou niet alleen panacure geven maar ook AB en pijnstilling.'Meestal is dat metacam en enrofloxoral.

Verder goed in de gaten houden of hij nog genoeg eet en zich goed warm kan houden.

Heb je niet iemand die als je werkt even naar hem kan gaan kijken???

Heel veel sterkte leef met je mee EC is zo'n rotziekte.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is je topic: http://www.bunnybunch.nl/community/showthread.php?64017-Konijnenoor-hangt-plat&highlight=

Zelf denk ik na zo'n oorontsteking dat het ook wel eens een middenoorontsteking zou kunnen zijn of niet? Een oorontsteking kan een middenoorontsteking worden en dit kan weer een hersen(vlies)ontsteking worden. Daar moet je dan wel de goede antibiotica voor hebben. Of heeft hij nog andere symptomen waardoor de dierenarts aan EC denkt zoals verlamd achterlijf, veel drinken en plassen etc?

In ieder geval zou ik echt even uit je werk tussendoor naar huis proberen te gaan om te dwangvoeren of zo. Niet eten is echt niet goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisterenavond heb ik mijn manneke binnen gebracht, zijn dame suwde hem telkens van het eten weg ik konhet niet aanzien.

Nu zit hij in de garage, staat geen verwarming op dus echt te warm is het er niet ..

Hij wou niks eten gisteren, enkel een stuk banaan... dus hebik hem proberen te dwangvoederen maar de uitgang van mijn spuitjes waren te smal.. proberen te verweiden maar lukte niet..

Brokjes in de bench gezet hooi en water... ik met een bang hartje naar hem toe deze morgen, en tot mijn verbazing alles opgegeten!!!!! ben zo blij, en er waren ook een paar keutels.

Morgen bel ik direct naar de dierenarts, want antibiotica heb ik wel nog maar de pijnstiller ontstekingremmer is vandaag de laatste..

Pfff mijn kleine vent, ik probeer zoveel mogelijk bij hem te zijn dat hij zich niet zo alleen voelt nu in de garage och arme toch, maandag moet ik gaan werken, maar savonds ga ik naar de dierenarts

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .