Ga naar inhoud

dwangvoeding na castratie


Mascha

Aanbevolen berichten

Hallo,

Mijn voedster is vandaag geholpen. Operatie is goed gegaan alleen eet ze niks. Nu ben ik begonnen met dwangvoeren. Weet alleen nie hoe ik het het beste kan doen. Heb nu 1 eetlepel gedaan en dat vermengd met water. Vind alleen het spul best dik blijven. Kreeg het bijna het spuitje niet in en uit. Heb er uiteindelijk 10cc in gekregen. Heeft er iemand tips voor mij?

Groetjes mascha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik zou zeggen: verdunnen met water en ook hooithee kan je konijn helpen om zelf te gaan eten/drinken:

Mijn Layla is eergister gesteriliseerd.

Zij begon pas na zo'n 36 uur weer te keutelen en pas vannochtend (42 uur) zelf te eten (rucola-sla).

Ik heb haar in de tussentijd proberen te dwangvoeren met een zelfgemaakt goedje: ik heb selectivbrokken (zachter dan biks) met water tot een drapje gemaakt en dat ingespoten.

Eerst was het ook te hard en kwam het er niet goed uit, dus heb ik er wat water bij gedaan. Ik denk dat het niet zo veel invloed kan hebben op de werking van het medicijn. De darmen en nieren halen het er toch wel uit.

Hooithee gaat er bij mijn konijnen heel goed in, zelfs bij Layla was dat veruit het eerste dat ze zelf wilde innemen (gewoon likken uit een schaaltje). (Dus gewoon hooi koken in een pannetje, hooi eruit, afkoelen en het geel/bruine sapje is de thee).

Succes!

aangepast door Esther078
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .