Ga naar inhoud

vraagje over bestrijding tegen luizen


Aileen

Aanbevolen berichten

Hallo,

we hebben sinds gisteren een konijn. Ze is buiten gevonden en is door de opvang bestreden voor luizen. Nu hebben we Molly gekkoppeld aan Heino en wij willen voor alle zekerheid volgende week druppeltjes in hun nek doen voor tegen de vlooien, luizen etc omdat we heel zeker willen zijn dat ze er dan ook van af zijn.

Dan heb ik een vraagje, ze zitten bij elkaar en kan het geen kwaad als ze bij elkaar zitten terwijl zij beiden dan druppeltjes in hun nek hebben? Ze kunnen aan elkaar gaan likken?

wie weet daar wat meer over? of moeten ze dan een tijdje apart gezet worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

oke, gelukkig is "maar" 2 uurtjes voldoende. Dat is voor de konijnen ook het prettigste.

Ik heb geen idee welke middel ik ze ga behandelen. Ben wel aan het rondkijken.

Mij werd Frontline afgeraden dus dat ga ik zoiezo niet gebruiken. Heb verder er geen verstand van omdat de konijnen nog nooit last van de luizen gehad. en nu ook niet, ik zie het niet, maar omdat de nieuwe konijn er last van had wil ik dat voor alle zekerheid doen, misschien zitten er nog eitjes eraan of zo?

Is stronghold voor kitten echt goed? Dan koop ik die.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Mijn konijnen hebben ook last van luizen, had in een eerdere forum gevraagd hoe het werkt als je twee konijnen hebt, maar dat is nu een stuk duidelijker :-)

De DA had het over 6 uur dat ze apart moeten zitten, in de handleiding van Stronghold hebben ze het over een half uur, dat is dan wel weer verwarrend.

Maar ik denk dat je ook kunt kijken of het spul al ingetrokken is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .