Ga naar inhoud

welk voer is het beste ?


MilouLizzy

Aanbevolen berichten

Biks is inderdaad het beste omdat er geen selectie gemaakt kan worden door de konijnen.

Maar ik zie biks maar als bijvoeding. Onze konijnen (4) hebben altijd hooi tot hun beschikking.

Per dag krijgen ze ongeveer 75 gram biks, een halve winterpeen of wat andijve, witlof, oid.

Mocht het zo zijn dat er even geen biks te koop is dan koop ik gewoon een klein zakje gemend voer.

Dit eten ze selectief maar uiteindelijk blijven alleen de groene erwten over.

Daarnaast geloof ik niet zo in betere en minder goede biks. In den beginne voerden wij SS, maar dit werd alleen maar duurder en kreeg ik steeds meer het gevoel de mercedes van de directeur van SS te sponsoren, omdat andere merken niet duurder werden. Toen zijn we overgestapt op HFST. Maar dit werd maar moeizaam gegeten. Nu koop ik het goedkoopste voer dat er verkrijgbaar is (Kasper Faunafood konijnenkorrel sport 10 euro per 25 kg). De konijnen hebben een mooiere vacht sinds ik dit voer en ze zijn netjes op gewicht en keutelen niet meer of minder dan daarvoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .