Ga naar inhoud

Hoeveel HFST geven?


HartjeSnuffie

Aanbevolen berichten

Hoi!

Ik heb 2 konijnen van 1,7-2 kilo.

Hoeveel HFST mag ik ze geven?

25 gr per kilo is te veel.. 20 gr ook nog vrij veel.

Hoeveel geven jullie ze?

En wat is het minste dat ik ze mag geven als ze elke dag sowieso 100 gr groente krijgen?

Wat de ene keer wat meer is als er meer soorten groente over gebleven zijn.

Ohja, ze krijgen niet super veel groente om 1 van de 2 alleen maar wortel lust tot nu toe.

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen wegen 1700 gram en ik geef ze samen 60 gram, dus 30 per konijn, dat is ongeveer 17-18 gram per kg. Doen ze het erg goed op! Ze krijgen hier wel wat minder groente dan bij jou (vermoed ik, ik heb het nooit gewogen), een bakje vol. 's Morgens krijgen ze 4 bladeren andijvie, 6 blaadjes witlof en een klein stukje bospeen van ongeveer 6 cm, maar 's avonds krijgen ze nog ieder een eetlepel gedroogde kruiden. Beetje uitproberen denk ik. In wortel zit wel heel veel suiker, een van mijn konijnen kan daar niet zo goed tegen, daarom krijgen ze maar zo'n klein stukje. Hij krijgt er kleine plakkerige keutels van als hij teveel wortel gehad heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Ik ga denk ik toch SS proberen want het wordt toch nog niet zo gegeten als ik het graag wil.

In elk geval niet alles gaat in een x op en dan maakt het niet uit hoeveel ik geef.

Een poosje later is het wel weg.

Ik gaf vroeger SS, maar vond het op een zeker moment principieel te duur en ben gaan zoeken naar een alternatief.

De eerste keus was HFST, maar dit werd heel slecht gegeten. Toen ben ik Kasper Faunafood Konijnenkorrel Sport gaan voeren.

Tot op de dag van vandaag bevalt dat uitstekend.

Afgelopen zomer kreeg ik er 2 konijnen bij die SS kregen en van de vorige eigenaresse beslist geen ander voer mochten hebben. En het zouden moeilijke eters zijn die snel stopten met eten bij de minste stress. Toch de gok aangegaan aangezien de diertjes verloren in een garage zaten en wij ze een ruime tuin konden bieden.

De SS werd maar mondjesmaat gegeten bij wijze van proef heb ik eens een bakje Kasper Faunafood er bij gezet en dat werd aangevallen alsof ze nooit te eten hadden gehad.

Overigens is het hoofdvoer voor onze konijnen hooi en krijg ze daarbij groente en voor de volledigheid de korrels, maar die sla ik ook wel eens een dagje over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Norman, ja het probleem is meer dat in Kasper faunafood konijnenkorrel sport robenidine zit.

En dat is dus de antibiotica tegen coccidose wat dus niet nodig is op preventief te voeren.

En dan kunnen ze ook minder goed reageren op andere antibiotica dacht ik.

En mijn voedster heeft dat robenidine dus 3 jaar lang gegeten doordat ze kenner met het rode label at.

Dus dat merk geef ik liever niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Norman, ja het probleem is meer dat in Kasper faunafood konijnenkorrel sport robenidine zit.

En dat is dus de antibiotica tegen coccidose wat dus niet nodig is op preventief te voeren.

En dan kunnen ze ook minder goed reageren op andere antibiotica dacht ik.

En mijn voedster heeft dat robenidine dus 3 jaar lang gegeten doordat ze kenner met het rode label at.

Dus dat merk geef ik liever niet.

Bedankt, het was me nooit opgevallen. Ik maak het even op en ga dan over op Kasper Faunafood Konijnenkorrel Hobby. Daar zou het niet in moeten zitten. ik ben ook geen voorstander preventief medicatie geven. Ik neem ook geen paracetamol om geen hoofdpijn te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ook proberen om het te mengen? Die van mij eten het liefst SS maar ik meng het met HFST en uiteraard vallen ze eerst op de SS aan maar later eten ze ook netjes de HFST op! Ik meng een zak van 3kg HFST met 1.5kg SS en ze eten prima. Soms hebben ze mazzel en heb ik even geen HFST op voorraad en dan zit er wat meer SS in ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag maar een zak SS gekocht omdat HFST er nog steeds niet in gaat zoals ik het wil.

3 dagen geleden hadden ze in 1x hun bak leeg, maar afgelopen 2 dagen steeds maar de helft.

En dan poosje later wel alles weg maar dan ben je er nooit zeker van dat ze beide genoeg binnen krijgen of dat een van 2 de rest op eet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .