Ga naar inhoud

Roze plek in haar nek


Oeps2012

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Laatst zag ik bij Pien (vrouwtjes konijn) een roze plekje in haar nek.

Het was net of daar weinig haar zat. Het is vooral als ze haar nekje strekt.

Als ze een beetje ingedoken zit, dan zie je niks.

Is dit een probleem? of is het gewoon dat plekje daar. Ze heeft nergens last van.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het echt kaal of gewoon dun behaard? Bij Buffel, onze voedster, is het daar ook wat dunner behaard. Zij is sowieso wat minder dik behaard dan haar vriendje. Bij haar zie ik dus soms ook als ze haar nekje uitstrekt een rozig velletje door de haartjes heen. Zolang het geen echte kale plek is, zou ik me geen zorgen maken :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Wilma zie ik ook een roze nekje door haar vacht heen als ze zich uitstrekt, inderdaad wat minder dichte vacht ofzo. Als het echt een kale plek is zou ik er wel even naar laten kijken, zo niet dan hoef je je geen zorgen te maken. Dat doe ik niet in elk geval ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnenhuid hoort niet mooi roze, maar bijna wit te zijn. Als het roze is wijst dat toch wel op een irritatie vaak. Dat in combinatie met dunbehaard maakt dat je misschien toch verder moet (laten) kijken.

Ze kan bijvoorbeeld mijt hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties. Ik zal nog eens kijken naar dat plekje. Mijn konijnen hebben nog nooit mijt gehad. Hoe kun je zoiets zien? Hebben ze daar dan veel last van? Op het oog lijkt ze daar geen last van te hebben. Misschien is het huidje daar gevoeliger omdat de haartjes daar zo dun zijn en dat ze daar ook zo weinig heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .