Ga naar inhoud

Binky eet geen hooi..


xAnnoeska

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik heb nu sinds Augustus mijn konijntje.. Maar hij eet dus helemaal geen hooi!

Ik heb al van alles geprobeerd, met n speeltje, ander hoekje, in zn etensbak noem maar op

heb ook al 3-4 verschillende soorten hooi geprobeerd, maar gewoon niks helpt! hij maakt er gewoon een lekker nestje van.. Kan het kwaad als hij geen hooi eet? Bij zijn vorige eigenaar at hij ook al geen hooi.. Ik maak me er wel een beetje zorgen om..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien helpt het als je minder biks geeft. Van Science Selective 10 tot 15 gram per kilo. Van HFST weet ik het niet maar als je de zoekmachine gebruikt kom je er wel. Hier eten ze na maanden proberen ook een hele zak hooi per 2 weken weg doordat ze veel minder biks krijgen. Ook heb ik gevarieerd met hooi en het enige wat ze lusten is Fit-Ami hooi van de Albert Heijn. Hopelijk heb je hier iets aan! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef hem inderdaal al Science Selective, elke avond 1 handje.. Geef hem sochtends altijd een appel of wortel en heb nu de Kruidenhooi van de boerenbond iedereen raadde mij die aan maar dat eet hij zelfs niet.. Ik probeer hem vanavond geen eten te geven en dan alleen hooi in zn bakje te doen misschien is dat een oplossing.. bedankt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geef hem sochtends altijd een appel of wortel

Kijk als je daar nu eens mee stopt dan scheelt dat al een hele hoop denk ik! Iedere dag een dun schijfje appel of wortel is al veel verwennerij. Een hele appel dat is echt een hele snoeppot per dag voor een klein konijntje.

Wortel en appel is echt snoep. Als groenvoer kun je andere dingen langzaam opbouwen die gezonder zijn, bijvoorbeeld andijvie, witlof, verse kruiden etc. Maar ik denk dat het hooi eten vast al wel beter zal gaan als je hem niet zo verwent :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

met een hele appel of wortel smorgens kan hij zich al behoorlijk vullen waardoor hij misschien zijn hooi laat liggen. ik zou dat zoiezo minderen en dat dan ´s avonds gaan geven als hij hooi gegeten heeft.

de biks kan je dan evt verdelen tussen ochtend en avond zodat hij wel iets heeft smorgens naast zijn hooi maar niet te veel. succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .