Ga naar inhoud

URGENT!! Hulp gevraagd!


Chantal89

Aanbevolen berichten

Mijn konijn Dize (vrouwtje 2,5jr) heeft sinds 22:30 krampen. Het lijkt heel erg op weeen, maar dat kan niet.

Normaal is ze heel gretig met eten, net een tijger, maar nu eet ze niks.

Ze ligt languit met matte ogen, soms springt ze dan even op voor een wee.

Enig idee wat dit is?

Ik heb een spuitje cisaral gegeven en carprofen, maar niet zoveel want het is erg lastig om te geven.

Vanmiddag rond 14:30 heeft ze een stukje van andijvie gekregen, de stronk (niet het slappe blad).

Toen ze op mijn kamer rondliep (16:15-20:15) heeft ze wel van een doos gegeten, maar dat doet ze wel vaker. Toen heeft ze nog wel gekeuteld. Sinds ze in haar hok zit niet meer.

Ik kan het niet aanzien, de pijn die ze lijdt. Wie weet wat dit kan zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt als gas, maar het is onmogelijk om dat vanaf hier met ook maar enige zekerheid te zeggen. Het is echt niet slim om nu kleine beetjes medicijnen te gaan geven, want dat werkt niet en je hebt dus geen idee wat je aan het behandelen bent. Denk dat het enige juiste advies nu is om een dierenarts te bellen. En ja, ook om kwart voor twaalf 's avonds zijn die bereikbaar. Beste is als hij/zij naar je konijn kijkt maar laat je anders in elk geval door een kundig persoon adviseren over de medicatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dierenarts gesproken, denkt ook aan gas. Adviseerde om toch zelf te blijven proberen medicijnen te geven met spuitje. Adviseerde ook cisaral en carprofen, dus ben niet zoveel opgeschoten.

Ik blijf wel een nachtje op...

Mocht iemand het bovenstaande beeld herkennen dan hoor ik het graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn moeder heeft vannacht tot 5:00 naast het hok gelegen :$

Ik zelf heb om 5:30 nog even bij haar gezeten.

Toen ging het al iets beter gelukkig! Ik had een prutje gemaakt van haar voer (ss) met water, dat begon ze met gematigde gretigheid op te likken. Medicijnen en water (4x3ml) via het spuitje ging er ook makkelijker in. Ze had nog steeds wel last van kolieken/weeen, maar met grotere tussenpozen.

Straks ga ik nog even observeren of ze die nog steeds heeft.

Wellicht de combinatie van andijvie en een prop karton niet zo'n beste spijscombinatie is geweest...

Ik wilde zojuist weer cisaral en carprofen bestellen bij de dierenarts, maar dat is daar wel een stuk duurder dan bij medpets. Ik denk dat ik alleen de eerste doe, zo voor het weekend wil ik dat wel in huis hebben.

Als iemand dit ook een keer bij zijn/haar konijn heeft gezien (die kolieken) dan ben ik benieuwd wat dat toen is geweest.

Ik zal mij en Dize later nog eens fatsoenlijk voorstellen!

Chantal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig dat het beter gaat....

Het was wel een ongelukkig tijdstip dat ze last kreeg..'Savonds laat is hulp ook niet meer zo snel voor handen.

Goed dat je wat medicatie in huis had zeg !!!

Ben wel benieuwd of je nog met je konijn naar de dierenarts geweest bent...Darmproblemen kunnen ook als oorzaak haakjes op de kiezen hebben...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Binky heeft hier heel vaak last van. Hij heeft een chronisch darmprobleem en ik heb dus ook alle medicatie in huis zodat ik hem niet nog meer stress aan hoef te doen door naar een dierenarts te moeten. Ikzelf vind een pijnstiller wel erg belangrijk dus ik zou ervoor zorgen dat je die ook standaard in huis hebt. Ikzelf heb ook Equate in huis. Dat is een anti-gasmiddel. De werking daarvan wordt hier op het forum in twijfel genomen maar bij Binky helpt het altijd wel. Natuurlijk samen met Metocloral/Cisaral.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .