Ga naar inhoud

Hoe leer je iets af


Ruthie

Aanbevolen berichten

Ik heb enkele weken de vraag gesteld waarom ons Roxy altijd tegen mijn been op haar achterpootjes stond als ik op de laptop zit. Sinds vorige weet springt ze nu ook op mijn schoot om zo op de tafel te kunnen. Ik zeg telkens dat ze niet mag (onze Stitch probeerde het vroeger ook wel eens maar nu weet hij dat het niet mag) maar ze blijft het maar doen en probeert dan mijn muiskabeltje door te bijten. Ik ben het zo beu, het is nu al de 3de keer vandaag. Als hij het niet mag, dan mag zij ook niet. Hoe kan ik het haar afleren? Ze is zo koppig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaa wat een deugniet! Hier zaten ze steeds onder het bureau waar nog wat kabels liggen die niet weggewerkt zijn, ze mogen nu niet in de buurt van het bureau komen, dan krijgen ze de plantenspuit. Werkt erg goed, maar ik weet natuurlijk niet of het bij jullie mogelijk is dat ze niet in de buurt van de tafel mag komen ofzo.. Een effectievere manier dan de plantenspuit ken ik niet, hoewel er hier ook wel gereageerd wordt op knippen in de vingers of hard in de handen klappen. Maar ze moeten er wel even van schrikken, dus dat is wel link als ze al op de tafel zit..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze is alles al gewend (klappen in de handen, luid 'nee' zeggen, fluiten, ...). Ze kijkt er zelfs niet meer van op. Enkel als je haar op heterdaad betrapt durft ze wel eens te verstijven, maar dan doet ze weer gewoon rustig verder. En niet in de buurt laten is ook niet echt een optie. 2/3 van hun 'vrije tijd' zitten/liggen ze onder de tafel. En dan zou ik er Stitch ook bij straffen terwijl hij de onschuld zelve is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaa wat een deugniet! Hier zaten ze steeds onder het bureau waar nog wat kabels liggen die niet weggewerkt zijn, ze mogen nu niet in de buurt van het bureau komen, dan krijgen ze de plantenspuit. Werkt erg goed, maar ik weet natuurlijk niet of het bij jullie mogelijk is dat ze niet in de buurt van de tafel mag komen ofzo.. Een effectievere manier dan de plantenspuit ken ik niet, hoewel er hier ook wel gereageerd wordt op knippen in de vingers of hard in de handen klappen. Maar ze moeten er wel even van schrikken, dus dat is wel link als ze al op de tafel zit..

Is het geen idee de kabels toch weg te werken onder het bureau? De konijnen krijgen nu elke keer de plantenspuit voor iets waar zij eigenlijk niks aan kunnen doen. Zij knagen instictief dus dat die kabels gevaarlijk zijn gaan zij niet snappen.

Mij lijkt het gevaarlijk mochten ze toch eens die kabels te pakken krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .