Ga naar inhoud

Ziek en zielig mannetje in huis..


Evee

Aanbevolen berichten

De konijntjes op mijn werk zijn ziek, er had er eentje coccidiose. Ze worden er nu allemaal voor behandeld (er had er maar 1tje symptomen en die had ik op tijd apart gezet). De meest zielige, die volgens de dierenarts het niet zou overleven heb ik natuurlijk niet kunnen laten zitten, en mee naar huis genomen!

Het is een zwart mannetje met een wit vlekje op zn koppie (hij doet me enorm aan vlekje denken, misschien dat ik m daarom nog niet op wil geven). Hij heeft ook een witte streep op zn borst en wit aan zn voetjes.

Ik heb m net gewassen zodat z'n kontje weer schoon is, dwangmatig medicijnen gegeven en ik ga m straks nog wat dwangvoeren ook. Het is een liefje, maar hij is maar half het konijntje wat hij hoort te zijn.

Hij zit dus in huis in een hokkie lekker met een warm kruikje en in een handdoekje gewikkeld, duimen jullie voor me mee dat hij het halen zal?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een konijntje dat naar een bekende van me is gegaan is helaas vanochtend overleden, bij dat konijntje was de dierenarts niet zeker of het nou wel of geen coccidiose was. Deze die ik in huis heb is dan ziek. Verder lijken alle konijntjes fit, ze hebben helemaal geen diaree, zijn levendig en zien er goed uit. Dit rammetje heeft het pas sinds gisteren, toen viel het me gelukkig wel direct op en heb ik hem apart gezet, vanochtend mochten we gelukkig met m naar de dierenarts waar ontlasting onderzocht is: coccidiose. Dus alle konijnen hebben nu een kuur in hun water en we verkopen de komende tijd geen enkele even tot we zeker zijn dat het over is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

pfft het is wat hoor. Het valt me mee dat hij nog zo levendig is, hij is zeer mager, hij kwam binnen vorige week als een van de grotere fittere nijntjes, maar er is nu zo een zielig hoopje over. Hij is zo lief en ondergaat alles zo braaf. Dwangvoeren van medicijnen, in bad om zn diaree weg te spoelen, daarna kruipt hij lekker tegen een kruikje aan. Hij knabbelt zelf gelukkig wel op de science selective brokjes, en ik heb nu een papje voor hem gemaakt. Ik hoop echt dat hij erboven op komt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee! als ie beter is gaat ie terug naar de intratuin, ik kan m gewoon niet houden.

Als er een konijn bij komt zal het eerder Job zijn, die 2 zomers terug bij ons logeerde. Zijn baasje gaat emigreren en zoekt voor haar konijnen nieuwe baasjes, en aangezien job een konijn is met gebruiksaanwijzig, maar ik toch echt weg van m was zou ik als ik plek had voor een ram job toch voorrang geven op frummel... arme frummeltje toch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat erg slecht met frummel, ik denk dat als we vanavond terugkomen hij niet meer in leven zal zijn. Hij is erg verzwakt en slikt niet meer als ik hem medicijn of eten geef. Toch blijft hij nog vechten voor zijn leven, dan is hij opeens even sterk en actief. Maar helaas zakt hij daarna weer in en is het weer een zielig hoopje.

Hij ligt nu naast een kruikje in zijn hokje, maar ik zie het wat somber in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .