Ga naar inhoud

Behoeften social media over dierenvoeding en gezondheid


HANstudenten

Aanbevolen berichten

Wij, vijf HANstudenten doen onderzoek naar de behoefte aan sociale media bij hobbydierhouders omtrent vragen stellen over voeding en gezondheid.

1. Wat vind u belangrijk en waar let u op bij het kiezen van voeding voor uw dier(en)?

2. Als u vragen heeft over de voeding en/of gezondheid van uw dier waar gaat u dan zoeken?

3. Heeft u behoefte aan het stellen van vragen over de voeding en de gezondheid van uw dier(en) op sociale media zoals Facebook, Twitter etc?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. De samenstelling van het voer moet goed zijn en aan richtlijnen voldoen die door dierenartsen gegeven worden. Deze richtlijnen staan ook hier op bunnybunch. Ik vind het belangrijk dat mijn konijntjes gezond te eten krijgen, omdat konijnen gevoelig zijn op maag en darmen en ik ze graag gezond oud zie worden.

2. Ik stel mijn vraag eerst hier op bunnybunch, omdat ik de konijnen nog niet zo lang heb en me soms zorgen maak om niets. Als het me hier wordt aangeraden bel ik een konijnkundige dierenarts met mijn vraag.

3. Nee, ik ben zelf erg blij met deze website en krijg hier alle antwoorden die ik nodig heb, met uitzondering van antwoorden die alleen een dierenarts me kan geven. Wel denk ik dat er veel onwetendheid is met betrekking tot het houden van konijnen, waardoor het wel wenselijk is dat bepaalde informatie bij mensen 'in het gezicht gesmeten wordt' om mensen te bereiken die zelf niet op zoek gaan naar informatie en denken dat een konijn genoeg heeft aan een hok en wat voer. Via facebook en twitter kan het wellicht mogelijk zijn de aandacht van deze mensen te trekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Wat vind u belangrijk en waar let u op bij het kiezen van voeding voor uw dier(en)?

Ik kies altijd voeding uit die zo natuurlijk mogelijk is (geen chemische troep) en zo dicht mogelijk bij de behoeften van dat dier staan (bij honden en katten dus geen graan, bij konijnen zo min mogelijk calcium en zo veel mogelijk vezels etc etc). Daarnaast moeten mijn dieren het wel kunnen verdragen (allergiën). Daarna kijk ik naar de prijs.

2. Als u vragen heeft over de voeding en/of gezondheid van uw dier waar gaat u dan zoeken?

Bij mensen die er echt verstand van hebben! Dus geen verkoper of dierenarts en niet elke willekeurige internetsite etc.

3. Heeft u behoefte aan het stellen van vragen over de voeding en de gezondheid van uw dier(en) op sociale media zoals Facebook, Twitter etc?

Nee, ik zowiezo geen account op dat soort dingen, maar stel mijn vragen liever aan mensen die er echt verstand van hebben (en dus niet beinvloed worden door bijvoorbeeld winst/producenten/leveranciers).

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Wat vind u belangrijk en waar let u op bij het kiezen van voeding voor uw dier(en)?

2. Als u vragen heeft over de voeding en/of gezondheid van uw dier waar gaat u dan zoeken?

3. Heeft u behoefte aan het stellen van vragen over de voeding en de gezondheid van uw dier(en) op sociale media zoals Facebook, Twitter etc?

1. Bij het kiezen van voeding kijk ik naar de optimale samenstelling. Deze zijn door konijnkundige dierenartsen gegeven. Veel vezels, weinig eiwit vind ik belangrijk. Qua groente kijk ik naar een lijst met veilige groente hier op het forum.

2. Meestal kijk ik op internet. Ik ga nooit naar een dierenwinkel, deze kijken niet naar welzijn maar naar verkoop. Op internet staat informatie van dierenartsen, deze volg ik dan ook. Hier op het forum zijn ook veel mensen met goede informatie, daar kan iedereen terecht!

3. Nee, totaal niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1, Op het calciumgehalte en het vetgehalte.

2, hier op Bunnybunch of wel op google

3,Nee, hier helpen ze veel beter; hier de mensen zorgen voor de konijnen meestal zoals het moet, een maatje, een leuk hok of kooi met een ren. Andere mensen houden konijn alleen en in een kooi of een veel te klein hok.(het zijn voorbeelden hoe het meestal wel is)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .