Ga naar inhoud

Voer bij evt blaasproblemen?


FHMuis

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb al eens eerder over onze Casie geschreven, die ziek is geweest.

Onze zak voer is nu bijna op en ik wil dus overstappen (en ik heb al verschillende soorten voer horen op noemen, ik wil naar de hope farms geloof ik, maar...)

Casie is begin augustus bij ons komen wonen. Was zindelijk. Half september zeer ziek geweest, begon een paar dagen daarvoor overal te plassen. Is er boven op gekomen. Reden ziekte: niet achterhaald door de DA.

Ze bleef niet zindelijk. In overleg met de opvang urine laten testen: blaasontsteking. Kuur gehad, plassen werd wel minder, maar ze plast nog steeds naast de bak. Urine weer na laten kijken, geen blaasontsteking meer. Bloed na laten kijken: alles goed.

Nu, in overleg met de opvang, leefruimte zeer verkleind. Een week verder, vandaag iets minder naast de bak geplast...maar ze blijft plassen. Er wordt aan gewoontegedrag gedacht. Best wel beetje vervelend, het zijn binnenkonijnen.

Nu wil ik overstappen op ander voer. Ze heeft nu voer met 0,6% calcium, maar veel te veel eiwit.

Hope farms heeft aanzienlijk meer calcium en minder eiwit.

Klopt het dat voer ook invloed heeft op zindelijk zijn?

Welk voer zouden jullie dan aanraden?

Groeten Susan

Daarbij: onze franse hangoor is eind mei aan haakjes geholpen. Dus het voer wat Casie krijgt, krijgt hij ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zeker niet overstappen op voer met meer calcium. Calcium kan een veroorzaker zijn van blaasproblemen, terwijl ik nog nooit gehoord heb dat eiwitten dat doen.

Ikzelf ben Bunny Basics gaan voeren nadat ik een konijntje gehad heb met blaasproblemen die door te veel calcium kwamen. Is ze voor EC behandeld trouwens?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .