Ga naar inhoud

breezer heeft kale, pijnlijke plek op hak.


breezer

Aanbevolen berichten

hoi,

breezer heeft een kale plek op zijn hak, waarschijnlijk heeft die er last van want als ik aanraak trekt die weg, en ik kan alles met breezer doen, andere achterpoot is normaal die mag ook wel aanraken.

nu heb ik al wat ingelezen en las het door de vloer kan komen, maar kan nergens vinden welke vloer dan wel en niet goed is.

ik heb vynil liggen, (soort zeil maar dan niet zo glad). hij heeft geen kooi maar wel een wc, met beukenhout snippers, daar heb ik nu even geperst papier snippers in gedaan voor de zekerhied. (gebruik ik vaak als konijn operatie of iets heeft ondergaan voor in de wc, lekker zacht)

zal ik de vloer moetem gaan vervangen? zo ja voor wat? ik heb ook een kleed in huis liggen waar die veel op loopt, maar die kleed voelt ook wat hard aan, als een soort vloerbedekking.

iemand tips voor de loopruimte van me konijn kwa vloer, breezer is al wat ouder en heeft er nu voor eerst last van, terwijl die al tijdje op deze vloer (vynil 1 jaar) en kleed (bijna 11 jaar, wel steeds nieuwe kleed) loopt.

ik ga uiteraad de dierenarts hier nog even over bellen, maar zou wel handig zijn iemand misschien wat tips heeft voor de vloer.

alvast bedankt, ook namens breezer.

groetjes leoni

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, 2 konijnen met 2 verschillende problemen momenteel, maar ja breezertje wordt ook gewoon oud, mag nog niet klagen als zie hoe goed die het verders nog doet. ben alleen aan denken welke vloer ik dan zou moeten nemen als dit ind niet goed is. hij loopt op niks wat glad is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn ook gewoon zorgenbeestjes.

Ik zat ookal even te denken, maar zou eigenlijk ook niet weten waar hij dat van moet hebben.

Misschien toch het kleed, want als hij eroverheen rend bijv. kan het een branderig gevoel geven. Net alsdat wij heel hard heen en weer wrijven met onze handen. Misschien dat je dat even kunt testen. Dat is het enige wat ik kan bedenken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

plek wordt steeds erger, en kan pas maandag bij de dierenarts terrecht, zaten helemaal vol , mag hem meenemen als met smirnoff ga, dan kan die erbij.

ik baal vreselijk, weet niet zo goed wat zelf eraan kan doen, hij zit inmiddels al op tuin kussens met zachte lakens eromheen. heb beukenhout snippers vervangen voor papier snippers (zachter). weet niet wat verder nog kan doen, maar wordt wel erger, de plek wordt ook steeds rooier, en lijkt een bult op te zitten, die lijkt alof je in kan douwen, hij eet ook minder nu, dan anders. hij eet alleen echt lekkere dingen, en dan nog niet van harte. denk wel hij er last van heeft,

kwa eten weet wat moet doen, maar niet met zijn poot, is er niemand die wat advies heeft???

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh nee wat balen zeg! Schijnt heel lastig te verhelpen te zijn ook.. Kun je zijn pootje niet inpakken met verband van katoen, zodat het even niet erger kan worden? Wel even goed ontsmetten vantevoren natuurlijk.. Een kennis van mij heeft het ook gehad, haar nijn heeft een behoorlijke tijd met een ingepakt pootje gelopen, maar is er wel bovenop gekomen. Heel veel sterkte nu weer hiermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank je, vandaag kan na dierenarts met hem, heb weekend wel geprobeert in te pakken dat pootje, maar als je niet weet hoe je moet doen is het erg lastig, bang ik te strak doe of verkeerd en hij misschien wel zijn pootje breekt ofzo.

hoop dat als inderdaad ingepakt moet worden , de dierenarts me goed kan uitleggen hoe het moet doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klinkt wel een beetje als pododermatitis, zere hakjes dus, ja. Een bezoekje aan de DA is zeker verstandig. Heeft hij bodembedekking in zijn kooi? Sore hocks kunnen komen doordat ze vaak op een ruw oppervlak lopen dat wrijving geeft aan de pootjes, of doordat ze langdurig op een harde ondergrond lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, heb vanmiddag een afspraak om half 5, afgelopen week zaten ze vol. hij zat op vynil. maar had er eerder nooit last van.

nu zit die al een paar dagen op tuin kussens. aangezien ze hier geen echte kooi hebben, maar een gedeelte van de woonkamer, onder trappengat in soort open kast zonder deur, kan ik niet alles volgooien met bodem bedekking. vandaar nu dus tuin kussens. in zijn wc had ik beuken snippers, maar dat was ook hard dus ook vervangen. toen had papier snippers (zacht) maar hij duwde het aan de kant om alsnog op de kale bodem van wc te zitten, dus vervangen voor zaagsel (weet dat slecht is , maar wist even niks anders meer, is in elk geval beter voor zijn pootje nu)

zijn poten zijn wel schoon, zit geen urine onder dus dat is het zoiezo niet.

hij is wel al oud, en las leeftijd een rol kan spelen op internet hij is over 4 maanden 11 jaar oud.

wel hebben we kleed in woonkamer liggen waar die als een gek overheen rent , rondjes om de tafel heen, weet niet of dat het probleem kan zijn, dus heb nu de ruimte van hem even afgezet met hekjes, straks eerst met dierenarts overleggen waar het nu door kwam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit het in de lucht ofzo? Flynn heeft ook plekjes (hoewel die lijken te helen, yeay!). @Noontjje.. ik zou voorzichtig zijn met zomaar smeren, wel eens gehoord dat je dan de huid 'lekker zacht' maakt maar dat is op die plek niet wat je wilt. Er schijnt wel speciale zalf voor te zijn.

Nog een half uurtje breezer.. heel veel succes en laat ons weten hoe het gegaan is! Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar fotootjes er van en wat de DA er precies over zegt.

De nijnen lopen hier deels op vinyl ook en deels op tapijt. Ik merk dat Flynn het liefst op de toiletjes zit (geperst hout) dus daar heb ik nu extra stro op gelegd, lekker zacht en hij vindt het heerlijk. Misschien kan je ook wat stro-plekjes in huis maken ofzo om hem op te laten zitten.

Beterschap voor je beestje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Asti, ja ik ben nog niet begonnen met smeren. Heb hier ergens gelezen dat je Calendulazalf kunt smeren. Dat is voor kleine wondjes en schaafwonden.

Wordt normaal bij mensen gebruikt, maar zou ook bij konijnen kunnen.

Ik kijk het even aan met Bobby en anders bel ik even met de DA.

Breezer, nog even!

Succes dadelijk en laat weten hoe het is gegaan en wat de dierenarts ervan vond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben net terug van de dierenarts, het probleem komt doordat ze geen kooi hebben en dus geen bodem bedekking.

vanaf nu moet die of terug na een kooi met bodem bedekking, of op tuin kussen blijven de rest van zijn leven.

aangezien ik me konijntje niet terug in een kooi wil stoppen, maar graag lekker los wil houden laat ik hem op tuin kussens.

hopen dat zijn vriendinnetje weer zindelijk wilt worden zoals voor de steralisatie, anders maar gewoon elke dag de overtrekken wassen die om de kussens zitten.

verder krijgt die metacam om de onstekingen te remmen, en moet ik vaseline erop smeren.

en dan is het een kwestie van tijd, kan zomaar 2 weken duren voordat het wat beter is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hm.. en na 11 jaar op een harde ondergrond is het nu dus voor altijd een no-no? Heb je nu trouwens geen risico dat die tuinkussens gaan 'branden'? Zeker als ze niet zindelijk zijn lijkt me dat natte vochtige stof ook niet echt best is?

Als je't hebt zou ik graag een foto van de pootjes willen, zodat ik een beetje kan vergelijken met Flynn ook. Vaseline verbaast me, dacht dat het de huid juist zachter maakt.

Heel veel succes ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

de tuin kussens zitten in plastic verpakt, en daarom heen een hoeslaken van een bed. zodat ik die kan wassen, maar hij is zindelijk dus dat scheeld.

kan even geen foto maken van zijn pootje, hij heeft nu ook nog eens ec erbij gekregen, krijgt die vaak na dierenarts bezoek. maar ja soms moet je er wel heen he. maar wil hem nu even met rust laten, zodat die zo min mogelijk stres heeft, want stres maakt het altijd erger bij hem. hoe rustiger hij is hoe beter hij zichzelf ook rustig kan houden, en dus minder snel in paniek schiet tijdens zijn ec verschijnselen, als die in in paniek schiet, blijft die door rollen en draaien. nu hersteld die zichzelf nog steeds, en dat wil graag zo houden, maar dat begrijp je denk ik wel.

zogauw wat beter gaat maak ik wel even een fototje, en vraag een vriendin van me die even te posten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .