Ga naar inhoud

Aantal merken van voer.


Maraatje

Aanbevolen berichten

Lieve iedereen,

Ik heb gemerkt dat mijn konijntjes het gemengde voer dat ik nu geef aan ze helemaal niet lekker vinden. Gelukkig zit er nog maar een klein gedeelte in de zak dus kan ik gewoon aan jullie vragen welke merken en websites goed zijn en goed biologisch voor verschillende dingen. Alleen groentes en hooi heb ik genoeg. Ik koop altijd hooi op Bunnybunch en meestal witlof, wortels, broccoli enzovoort koop ik gewoon in de supermarkt. De prijs maakt mij niet veel uit want ik wil heus wel wat centjes uitgeven voor mijn konijnen. Wilt iemand wat merken/websites doorgeven? Bij mij in de buurt is geen dierenwinkel dus wil ik liever wat websites en alsjeblieft biksvoer-websites.

Alvast bedankt,

Groet, Mara:mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier krijgen ze allemaal Sience Selective. Ze zijn verzot op deze biks brokken. Maar je betaald er wel voor. Ik koop deze sinds kort via BunnyBin.nl, ze verkopen daar een zak van 10 kilo voor maar €35,50. Dat vind ik nog wel een redelijke prijs.. Bij Pets Place bijvoorbeeld kost dezelfde zak €49,99.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier op de site ( http://www.bunnybunch.nl/konijnenhokken/Konijnenvoer/konijnenvoer ) verkopen we ook verschillende merken, Supreme Tasty bites, Hope farms supertrio, rabbit balance, science selective, fiba first en beaphar care plus. Eigenlijk gewoon de bekende goede merken die veel bunnybunch leden voeren. Daarbij staat ook netjes de samenstelling vermeld zodat je kunt vergelijken.

aangepast door Evee
Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel BunnyBunch leden gebruiken ook HFST (Hope Farm Super Trio), en zijn daar erg tevreden mee, hij is ook wel goedkoper, geloof 15 kilo voor 15 euro.

Ik ben voor SS gegaan omdat ze dat in de vakantie opvang kregen, en ik ze alvast thuis heb laten wennen aan de omschakeling, vanaf die tijd krijgen ze niks anders meer. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit wel degelijk kwaliteitsverschil tussen Science Selective en Super trio, en daar betaal je ook voor. Het is dus niet alleen de prijs die verschillend is. Super trio heeft wel een mooie prijs-kwaliteit verhouding en is een goede middenweg voor mensen die de science selective te prijzig vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik voer ook SS, ben er erg tevreden over, goede biks en mijn konijntjes zijn er dol op. Ik bestel ook op bunnybin-winkeltje.nl die zakken van 10 kilo, dat is veel voordeliger dan in de winkel! Doe er erg lang mee!

En de opbrengst van bunnybin gaat naar de opvangen in NL.

Win-win-win situatie dus ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

waar jouw konijntje het goed op doet is even uitzoeken. Mijn ram doet het bijvoorbeeld helemaal niet goed op SS. Voor hem zit er schijnbaar te veel calcium in en hij heeft binnen een maand haken. (wist je dat SS in engeland veel goedkoper is?)

Ik heb ook een poosje Bunny basics T van Oxbow gevoerd. Dit is een gewone bikskorrel met een hele mooie samenstelling (veel vezels, laag calcium) Max en Mini hebben dit voer een poos gehad, maar op een gegeven moment (toen ik weer ss had geprobeerd) bleek dat ze de bikskorrels niet goed (meer) kauwden en last van hun maag kregen. (deze brok is alleen in Engeland verkrijgbaar, maar goed te doen als je voor een jaar besteld in 1 keer of samen met iemand besteld)

Toen heb ik Hope farms super trio gevoerd. echter werd Max hier weer incontinent van en kwam ik er achter dat het bij Max belangrijk is dat er niet te veel calcium in de brok zit. (de bunny basicsT bevatte 0.4% en deze 0.9% bij de bbt plaste max niet naast de bak) Ook merkte ik dat ze deze brok niet echt heel erg lekker vonden. Heel veel leden voeren deze brok met succes, en ik geloof ook echt dat het een goede brok is, maar voor Max werkt het niet.

Nu krijgt Max trovet en hij plast niet meer naast de bak en is al 9 maanden hakenvrij :D ze vinden de brokjes erg lekker en de brokjes hebben een mooie samenstelling. De prijs is ongeveer gelijk aan SS hier in nederland. en is alleen via de DA te krijgen of te bestellen bij medpets.

Zo zie je dat een kwalitatief goede brok niet voor elk konijn de beste brok is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .