Ga naar inhoud

Dat tweede konijntje opvoeden...


Vix_

Aanbevolen berichten

Sinds enkele weken is Bob de trotse vriend van Bo... Bob is netjes opgevoed, gaat op zijn bakje enzo en luistert netjes naar wat wel en niet mag (met de nodige selectieve doofheid en ondeugendheid natuurlijk wel:) )

Onze kleine Bo kent dit allemaal nog niet en laat dus geregeld overal plasjes achter. Ze heeft wel al dezelfde vrijheid als Bob (die door heel het huis mag lopen) waardoor het idd moeilijk is om haar duidelijk te maken in de kooi of op de bak te gaan. Ik las dat het goed is om ze eerst met beperktere vrijheid te leren dit te doen, maar dan lijkt het zo erg. Beide konijntjes missen elkaar dan doordat Bob dan meer mag dan Bo. Als we Bo in de kooi steken, zitten ze beide elk aan hun kant te rammelen om bij elkaar te zijn.

Kan iemand me tips geven hoe dit aan te pakken zonder de twee onafscheidelijke nijntjes teveel alleen te zetten en toch een deftige opvoeding mee te geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien dat je tijdelijk een ren om de kooi kan zetten waar ze dan allebei in kunnen (moeten) blijven? Ik neem aan dat de kooi te klein is om ze allebei in op te sluiten, maar als je er een ren tegenaan zet moet dat wel lukken. Als je dan in de kooi bodembedekking legt en in de ren niet gaat ze het misschien snappen?

Zomaar een idee hoe ik het zou proberen hoor, mijn buitenkonijnen doen ook veel naast hun toiletjes....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .