Ga naar inhoud

vraagje...


snuffies

Aanbevolen berichten

Hallo,

Misschien is het wel een hele domme vraag...:$

Wij eten vanavond bospeen, nu heb ik gelezen dat het loof ook gegeten kan worden door konijnen.

Nu mijn vraag: Ik wil het aan snuffie gaan geven, moet het opbouwen dus er wordt maar weinig van gebruikt.

Kan ik het ook bewaren? hoelang kan je het eigenlijk bewaren? Vind het eigenlijk jammer om het dan weg te gooien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben niet echt zuinig met die bossen wortelen. Ik gooi de bos weg als het loof slap wordt. Ik eet die wortels zelf niet en ik geef de konijnen elke dag maar een kleine wortel ivm suikers, maar ik wil wel dat ze elke dag loof krijgen. Gelukkig is het niet duur! Ik weet niet of invriezen lukt, maar je ziet het wel aan het loof wanneer het niet meer geschikt is om te geven. Soms krijg ik bij de groenteboer in de stad gratis loof mee, maar ik woon boven een supermarkt en ga dus alleen gratis loof halen als ik toch in de stad ben. Maar misschien kun jij dat ook ergens krijgen!

aangepast door Eefje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat me niet om het zuinig zijn hoor, ik eet niet elke dag wortelen en als ik mijn konijn wil laten wennen moet ik het wel elke dag gaan geven..

Hier geen groenteboer dus die optie heb ik niet, dus daarom de vraag. Misschien dat ik vriezer kan proberen, kijken hoe het er uit komt.

Bedankt voor het meedenken:yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij heeft de loof geen tijd om slap te worden. :P Ik geef ze elke dag 1 bospeen verdeeld over 4 konijnen, zoveel is dat dus niet. Dan krijgen ze 1 kwart loof van de hele bos erbij. En daar doe ik dus 4 dagen mee. Maar zodra het loof op is krijgen ze gewoon alleen de bospeen. Ik heb ze daar eigenlijk nooit aan laten wennen. Ze krijgen het elke keer de eerste 4 dagen zodra ik een nieuwe bos gekocht heb. Heb er nooit problemen mee gehad, en van de hele groente en fruit schotel vinden ze het loof nog het lekkerst. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze nog maar net laten wennen, ze kunnen sinds een paar dagen grote hoeveelheden hiervan eten en ik denk ook niet dat ik ooit nog slap loof overhoud nu, ze vinden het geweldig inderdaad! De laatste steeltjes worden zelfs uit elkaars bekkie getrokken :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .