Ga naar inhoud

Kleine bruine plasjes druppeltjes


BudgieMe

Aanbevolen berichten

Ik zit even met het volgende,... ( heb de zoekfunctie geprobeerd maar kon niet iets vinden wat er op leek ).

Een poosje terug had mijn voedster een verstopping waarvoor ze naar de dierenarts moest, is daar toen behandeld en paar nachtjes gebleven.

Maar sindsdien is ze vies van onder, heb haar al 1 keer gewassen en gekamd en geknipt. Het ruikt ook vies.

ik heb niet het idee dat ze aan de diarree is maar ze verliest drupjes bruinig vocht. Ze is zindelijk en doet alles op de bak maar dit vind ik overal.

Heb het gevoel dat ze een soort incontinent is, ze is gesteriliseerd. De plas op het toilet ziet er anders uit, dik en geliger.

Ze zit samen met een gecastreerde man.

Ze is levendig, rent lekker rond en ziet er verder goed uit, ze is wit dus vieze onderkant valt wel op.

Ze eet inmiddels weer goed, was na de opname even lastig en ze was veel afgevallen. Geef zo min mogelijk vers nu, hooi eten ze niet echt graag maar dat ben ik nu wel aan het stimuleren en gaat al beter. Het voer wat ze nu krijgen is voornamelijk een korrel ( zoals Kasper ).

Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, weet ik, ik zal van de week ook wel even bellen maar omdat ze het verder goed doet leek het me niets alarmerends dus dacht ga eerst even opzoek naar wat info.

Vaak weten mensen die al jaren een bepaald dier hebben meer dan een DA,....

Althans dat is mijn ervaring op het gebied van de parkieten.:$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook zoiets met onze voedster.

Savonds en dan ook echt alleen avonds vinden wij in het hok kleine plasjes rood/bruinachtig plasjes.

Dit is echt alleen maar avonds te vinden.

Der staart word dan ook vies verder is ze gewoon levendig en eet ze gewoon.

Ze zit bij een gecastreerde ram.

Verder zag ik op internet dat wanneer een konijn bronstig is dat dit kan gebeuren.

En als ik dan weer zoek wat bronstig is dan komt dat op een soort van loops uit.

Kan het niet iets met paring te maken hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ze geholpen is kan ze geen last van haar hormonen meer hebben, of het moet nog maar pas geleden zijn. Misschien heeft ze een blaasontsteking. Ik zou even bellen met de (konijnkundige) dierenarts, die kan beter bepalen of je langs moet komen dan wij!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien vindt ze het gewoon leuk om te graven? Dat hoeft absoluut geen hormonaal gedrag te zijn en het kan in jullie geval ook echt niet. Zijn haar eierstokken en baarmoeder verwijderd? Want dan kan ze echt geen last meer hebben van hormonen, die worden dan niet meer aangemaakt..

aangepast door Eefje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er gaan nu 2 gesprekken door elkaar geloof ik. BudgieMe als je voedster nog maar net geholpen is kunnen het nog hormonen zijn, als dat al een tijdje geleden is niet. Ik heb begrepen dat je voedster onlangs voor verstopping naar de dierenarts is geweest en niet voor castratie/sterilisatie, waardoor ik aangenomen heb dat ze al langer geleden geholpen is. Ik zou echt de dierenarts even bellen als ze al langer dan een paar weken geleden geholpen is, want echt, dan kunnen het geen hormonen zijn en is er misschien wat mis met haar blaas.

Dannycnl als ze niet gesteriliseerd is zijn het waarschijnlijk hormonen, hier heb ik ook een voedster met een boel hormonaal gedrag, ze gaat vrijdag onder het mes en de dierenarts heeft me verzekerd dat het hormoongerelateerde gedrag dan in elk geval na een paar weken helemaal weg moet zijn en dat ze dan dus echt niet meer zal sproeien. Dat wil echter niet zeggen dat ze niet meer zal graven. Een vriendin van mij heeft een groep waar ze 2 geholpen voedsters in heeft zitten en die graven de hele ren uit!

aangepast door Eefje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is het al anderhalve maand raak, daarom gaat ze onder het mes. Ik heb ze pas sinds eind augustus uit de opvang, daarvoor zaten ze alleen. Nu rijdt ze de godganse dag op mijn rammetje en sproeit.. Even afwachten hoe het bij jullie is, als ze er echt last van heeft kun je ook overwegen om haar te helpen. Voor budgieme heb ik dit even opgezocht om mijn verhaal te ondersteunen:

http://www.daphorst.nl/konijnsterilisatiecastratie.html

Als ze dus al een tijdje geleden (lees langer dan een paar weken) geholpen is kan het echt niet hormonaal meer zijn en moet het dus iets anders zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .