Ga naar inhoud

Snot?


Yicke

Aanbevolen berichten

Ralph heeft vorige week een niesbuitje gehad waarna hij een slijmpje heeft uitgeniesd. We hebben hem goed in het oog gehouden en het ganse weekend geen niesjes meer gehoord of slijmpjes gevonden. Zijn pootjes, neusje en oogjes zijn goed droog.

Hij niest wel eens, zo'n één keer in de maand of zo, meestal als hij met zijn snuit ergens tussen/in heeft gewroet. Ik denk dat het dan meer een reactie op stof is, dan iets anders en we hadden alleszins geen verergering opgemerkt of iets gezien dat ons ongerust zou maken.

Gisteren heb ik een slijmpje gevonden in de keuken, maar wederom, Ralph zelfs niest niet, eet goed, is levendig, keutelt en plast normaal. Pootjes, neusje en oogjes zijn zuiver.

We hebben alleszins wel de dierenarts verwittigd en die komt vanavond langs. Aangezien het niet echt dringend is, in de zin van uur op uur kritiek hebben we beslist om niet gisterenavond zelf nog langs te gaan, want dat levert voor Ralph meer stress op dan iets anders of om vanmorgen vakantie te nemen (dierenarts kon pas komen nadat onze werkdagen beginnen) maar tot vanavond te wachten. Ook de dierenarts, die altijd uiterst voorzichtig is, zag er geen graten in.

We zullen zien wat de dierenarts zegt zeker, al denk ik persoonlijk aan een beginnend snot.

Ik ben voor de zekerheid wel even gaan zien over de middag en meneer lag rustig te slapen, languit op zijn zij. Hij keek me zeer boos aan toen ik hem wakker maakte, al ging dat meteen over nadat hij extra groen kreeg... Hij is immers niet gewoon van over de middag aandacht en eten te krijgen en vond dat dus blijkbaar wel fijn. Maar alles was dus in orde. Hij at normaal, had goed gekeuteld en lag uiterst ontspannen te slapen. Ik hoop dus dat we er goed op tijd bij zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bon, niet al te veel tips blijkbaar.

De dierenarts is dus geweest. Ralph heeft een lichte infectie van de bovenste luchtwegen. Het zit blijkbaar amper verder dan zijn neus en de dierenarts vond dat we er wel héél erg vroeg bij waren... Ja, kijk... Hij heeft een spuitje antibiotica gekregen en binnen drie dagen zouder er geen snottebellen meer te vinden mogen zijn. Hoe we dat gaan controleren, ik weet het niet, aangezien we ze nu al amper vonden, maar als we er nog zien na een dag of drie moeten we een bijkomend kuurtje antibiotica gaan halen.

Arm beestje heeft nu een beetje last van het spuitje denk ik. Vanmorgen was hij een beetje kieskeurig op zijn eten, niets was goed tot hij een beetje brokjes kreeg. Hij eet wel hoor, alleen wat trager vandaag dan gisteren morgen, en keutelt goed, dus we zijn niet al te ongerust. Wel is hij niet zo rustig in de keuken, wat altijd het gevolg is als de dierenarts geweest is en hem daar onderzocht heeft. Beetje problematisch vandaag aangezien de poetsvrouw bezig is en hij dus in de keuken moet blijven om haar niet onder de voet te lopen en niet aan de draden van de stofzuiger en zo te knabbelen.

Maar goed, er is dus niets ernstigs aan de hand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .