Ga naar inhoud

jong konijntje valt aan?


olive

Aanbevolen berichten

hallo,

Een vriendin van mij heeft ongeveer 2 dagen terug een nieuw konijntje gekocht.

Het is een kleurdwergje van 8 weken oud. Nu was ik bij haar langs om haar te gaan bekijken, en was ik het hooi bij elkaar aan het schrapen en toen vloog ze al grommend naar voren en wilde ze met der pootjes gaan krabben.

Ik dacht bij me eigen huh zag ik dat nou wel goed, zo'n jong ding!?

Dus ik ging weer met me hand in de bak en toen ging ze aan der kleedje knagen ( ligt een vetbed in) dus daar ging ik ook aan zitten en toen deed ze het weer. Maar nu de vraag dus meer van me vriendin. Wat moet ze hier nu mee ?. Word dit gedrag minder? of gaat dit juist toenemen? Want ze is nog heel jong ik denk eerlijk zelf niet dat ze 8 weken oud is vond d'r wel heel er mini.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het konijn er nog maar 2 dagen is moet het nog erg wennen. Het beste kun je zo min mogelijk met je handen in het hok gaan en al helemaal niet waar het konijn zit. Het moet zich eerst veilig gaan voelen, op deze manier is het hok geen veilige plaats.. Geef het tijd en rust, dus niet aaien, niet oppakken (dit moet je sowieso nooit doen, behalve als het echt moet als ze naar de dierenarts moeten ofzo) en alleen met de handen in het hok als het echt moet, en dan het liefst aan de kant waar het konijn niet zit. Een konijn dat geen rust krijgt en waar veel dingen mee gebeuren die hij niet fijn vindt wordt een angstig, bijterig konijn. Geduld is echt heel belangrijk. Heeft het konijn geen vriendje? Een konijn alleen is veel onzekerder dan een konijn met een vriendje, eigenlijk is het heel zielig om maar 1 konijntje te houden, ze zijn heel sociaal en vereenzamen heel snel.

aangepast door Eefje
Link naar reactie
Delen op andere sites

ah kijk dat is fijn! Jep, gewoon wennen en rustig aan. Frits heeft het bij mij ook een keertje gedaan toen ik ze net een dag had. Hij zat in zijn schuilhokje en ik kwam te dichtbij met mijn hand, toen sprong hij ook naar voren. Dat zou hij nu nooit meer doen, hij is hartstikke lief, nieuwsgierig en helemaal niet bang. Gewoon rust geven en alleen leuke dingen doen, zoals door de tralies lekkere dingen voeren uit de hand :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Grommen doen ze hier niet, wel weg rennen en stampen. ;) Ik denk ook dat het een kwestie van wennen is, laat je vriendin lekkere dingen uit de hand voeren aan het konijntje, dan krijgt ie het vertrouwen dat ze helemaal niet eng is. Niet de hele tijd natuurlijk, want zijn hok moet natuurlijk wel z'n plekkie worden. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .