Ga naar inhoud

konijn houd hoofd scheef en eet niet


fluffy89

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Toen ik vanmorgen bij het hok kwam van mijn voedster zag ik dat al het eten van gister er nog stond.

Ook zag ik dat ze stil in een hoekje zat terwijl ze normaal meteen naar me toe komt rennnen als ik de achterdeur open doe. Toen ze mij zag kwam ze wel naar me toe en toen zag ik dat ze haar hoofd een klein beetje scheef hield. Ze at toen wel een paar korrels voer uit mijn hand.

Tot 2 maanden geleden was ze samen met een gecastreerde ram maar hij is helaas overleden. Ik ben op dit moment bezig met het zoeken naar een nieuwe ram voor haar.

Weet iemand wat het kan zijn? Kan het eenzaamheid zijn of heeft het met haar gezondheid te maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben bang dat jouw konijn wel eens EC kan hebben.

Dit kan nu naar boven komen doordat ze haar vriendje mist. Door minder weerstand en stress kan EC ineens de kop opsteken.

Misschien toch even naar de dierenarts gaan en daar vragen voor Panacure-AB en metacam en eventueel dwangvoeding om haar te doen eten.

Succes met je konijntje.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat Belleke zegt. Ik zou ook direct naar de dierenarts gaan.

Mijn konijntje heb ik helaas vorige week moeten laten inslapen voor ec. Zij had het wel extreem hoor, lag helemaal plaat en bewoog alleen haar oogjes nog maar, dus ik wil je niet bang maken.

Maar mocht het zo zijn dan ben je er snel bij.

Ik heb voor mijn andere konijn panacur om preventief te behandelen.

Sterkte, hoop dat het met je nijn snel weer de goede kant op gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .