Ga naar inhoud

Echinacea vraagje, en hooi.


HartjeSnuffie

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een paar vraagjes.

Ik wou binnenkort wat kruiden bestellen waaronder echinacea.

Maar bij de natuurlijke geneesmiddelen artikel hier op BB, staat dat je of 5 dagen en 2 dagen niet of 14 dagen en 7 dagen niet moet geven. Maar is dat echt zo streng geregeld met deze kruiden of alleen met druppels of iets?

En moet je dan er ook nog andere kruiden bij geven en hoeveel soorten?

En hoeveel hooi moet een konijn op een dag eten? Snuf eet nu ongeveer 2 hooiballen per dag, is dat genoeg?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier gaat er zo'n 1,5 tot 2 kilo per week doorheen voor 2 konijnen van 3 kilo. Als ze grote bruine keutels produceren, is het goed.

Met kruiden wordt vaak geadviseerd om af te wisselen. Dit om gewenning te voorkomen. Anderen zeggen juist weer dat gewenning niet op kan treden. Ik zelf wissel het af. Ik heb meerdere zakken met kruiden en meng elke keer voor 1 week. De ene week krijgen ze dus het een en de andere week het andere. Soms komt het beter uit om ze een paar weken hetzelfde te geven. Dat doe ik dan ook gerust.

Daarnaast gebruik ik bepaalde kruiden in bepaalde periodes van het jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hangt helemaal van je konijn af, maar de bedoeling is eigenlijk dat je gewoon kleine beetjes van verschillende kruiden geeft en dan kun je natuurlijk wel opbouwen, maar of het zinvol is? Ik denk het niet.

Bij mij krijgen ze ongeveer 3 eetlepels per week per kruid soort, dus per kruid soort krijgen ze nog minder dan een kwart eetlepel per dag per konijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier krijgen ze minimaal 10 soorten kruiden per week, dus dan geef ik ongeveer 5 eetlepels per dag aan 2 konijnen (oftewel ongeveer 2,5 eetlepel per konijn). Wij hebben gewoon het kleinste RVS bakje en daar gaat 60 gram HFST in en dan tot het randje aan kruiden. Dat bakje gaat dan weer in een langwerpige plantenbak zodat ze tegelijk kunnen aanvallen.

Ik denk dat dat wel in de buurt van een handje komt.

Maar zo nauw gaat het ook weer niet hoor ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .