Ga naar inhoud

Konijnen aaien


bobbie2012

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik probeer nu al een hele tijd te zorgen dat de konijnen lekker bij me komen zitten en lekker geaaid worden. Ze hoeven echt geen uren te blijven zitten maar gewoon even een aai...

Als ik bij ze ga zitten gaan ze gewoon aan de andere kant van de ren zitten en alleen als je iets eetbaars hebt komen ze naar je toe. Luna heeft het zo erg dat ze soms liever weg is als eet..

Ik zou zo graag even met mijn konijnen knuffelen, gewoon een aai en weer verder gaan ze hoeven echt niet een half uur bij me te zitten want daar houden de meeste konijnen zoiezo niet van. Heb geen huisdieren om ze een bak eten te geven en dat was het dan.

Het is soms best lastig om te lezen wat voor grappige dingen jullie konijnen doen want als ik naar de mijne kijk zie ik ze alleen maar liggen...:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

die van mij heb ik nu een maand en ze springen ook alleen op schoot als er wat te halen valt, rennen snel weer weg als ik ze probeer te aaien. Maar ik ben al lang blij dat ze nu al naar me toe komen en achter ons aan rennen, wijst er in elk geval op dat ze niet bang zijn en dat er een kans is dat ze in de toekomst misschien wel een aai komen halen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohhh dan heb je nog alle tijd, maak je niet druk, het is heel normaal dat ze nu nog een beetje afstandelijk zijn.

Ik ben ook minder buiten vanwege de regen, maar ze hebben elkaar en wanneer het even lekker is (zoals het vandaag hier was), dan ben ik buiten en zijn ze blij om me even te zien, misschien worden die van jou nu ook wat blijer om je te zien omdat het nu niet zo vanzelfsprekend is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze moeten je gewoon nog wat beter leren kennen!!

het komt vast goed.

mijn konijn komt ook alleen op schoot als ik wat lekkers heb, maar aaien vindt ie opzich wel lekker!!

waarschijnlijk moeten jou konijnen nog ontdekken dat aaien best lekker kan zijn... :he:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik liet mijn oog net vallen op een boek waarin staat hoe je je konijn kunt trainen (high five met je konijn),

en er staat ook een stuk in over hoe je je konijn kunt leren aangeraakt, geaaid en opgetild te worden.

Eventueel zou je dat kunnen proberen, maar ik verwacht niet dat het nodig is.

(Voor de rest lijkt het me alsnog een leuk boek om gezellig wat met je konijnen te doen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En anders breng je ze maar even naar mij maak ik ze wel tam hahaha :mdr:

Ik zou ze gewoon even NIET aaien, maar alleen wat lekkers geven en verder niks van ze vragen. Als dit goed gaat ze al aankomen rennen als ze je zien en ze rustig wat komen eten zonder direct weg te rennen kun je beginnen met aaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .