Ga naar inhoud

sore hocks?


olive

Aanbevolen berichten

Hallo :)

Ik ben gister met Billy naar de dierenarts geweest omdat ik een roze plekje onder zijn hak zag zitten.

Eenmaal bij de dieren arts keek hij naar zijn poot en zag hij dat de onderkant van zijn poot vervilt was.

Ik had zelf een tijdje trug op internet gezocht of dit erg was, maar ik las dat er meer mensen waren waarbij de konijnen dit hadden. gewoon een beetje vervilt, niet dat de hele poot één vilt bonk is natuurlijk.

Maargoed hij heeft dat vervilte haar eraf geknipt en het laatste stukje weg gescheurd, maar toch ging zijn poot dus heel erg bloeden.

De dokter zei dat ik elke keer het haar onder zijn poot weg moet knippen, omdat Billy dus blijkbaar erg lang donzig haar heeft en dat zo weer kan gaan vervilten.

Maar ik vraag me dus af, als ik dat haar daar blijf weg halen, dan blijft hij toch telkens op kale zoolen lopen? Dat is toch ook niet goed?

Ik gebruik nu het zalfje Dermiel

Graag advies over wat ik nu met zijn haar op z'n poten aan moet ^^

Link naar reactie
Delen op andere sites

dermiel is een goede zalf! dat zorgt voor indroging ;) wat apart dat je Da eraan trok en het opensprong gets!

konijnen hebben soms een hele tere en kwetsbare huid, dus zeker door het getrek kan er een stukje zijn losgekomen, lijkt me niet slim om dit te verbinden ivm bacteriën, wel de omgeving goed schoonhouden en iedere dag (liever meerdere keren) de dermiel smeren en zorgen dat het kan intrekken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het de eerste maal dat dit bij je konijn voorviel ?

Ik moet zeggen er zijn nog veel konijnen in de rui en ook dat kan de reden zijn van de overmatige vilt aan het voetje.

Dat de dierenarts dat gaat forseren door te gaan inscheuren vind ik wel heel onkundig.

Je kan de voetjes wat regelmatig in de gaten gaan houden op vilt en dan kan het zijn dat het zelfs niet nodig is om te gaan knippen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vervilte stukjes die echt los hangen die kan je inderdaad knippen, maar echt onder de voetzool de beschermlaag wat ook vaak wat viltig aan doet, mag zeker niet weggehaald worden, dat beschermd hun pootjes. Ik doe alleen de zijkant wat echt uitsteekt en als er een pluk vilt in los hangt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .