Ga naar inhoud

Wennen aan groenvoer


FHMuis

Aanbevolen berichten

appeltakken

bamboe

berken -vooral jong schot

beuken, zowel haagbeuk als beukenhaag (LET OP de noten zijn wel giftig!)

braam -doornloze struiken

eik

els

framboos

kersen

krul -en kronkelhazelaar -onbespoten takken

perentakken

wilg (krulwilg, knotwilg, treurwilg, enz)

Kruisbessen.

Riet (zonder splinters)

Linde

Kiwi

Hazelnoot

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoelde eigenlijk of ik takken geven ook op moet bouwen net als groenvoer?

Ze krijgen wekelijks wilgentakken kan ik dan zomaar linde geven? En 2 dagen later weer kers?

Ik denk dat dat van je konijnen af hangt. Dat zou je echt moeten bekijken aan hun ontlasting. Hier geef ik gerust 1 grote wilgen tak en dan weer 2 weken niets en dan weer een grote Perentak etc. Maar soms krijgen ze om de dag een tak.

Bladeren van de wilg en peer geef ik overigens ook gewoon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja met wilg heb ik hier nooit wat gemerkt. Was bij Muis met witlof begonnen, al paar dagen. Maar af en toe een zachter keuteltje en vanmorgen na 1 blaadje wat zachtere keutels: bdk?

Geloof dat ik de witlof maar laat zitten. En het voorlopig bij wilgentakken houd. Anders is het wennen aan groen en andere takken.

Bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja met wilg heb ik hier nooit wat gemerkt. Was bij Muis met witlof begonnen, al paar dagen. Maar af en toe een zachter keuteltje en vanmorgen na 1 blaadje wat zachtere keutels: bdk?

Geloof dat ik de witlof maar laat zitten. En het voorlopig bij wilgentakken houd. Anders is het wennen aan groen en andere takken.

Bedankt

Het schijnt wel zo te zijn dat te veel wilgentakken maag problemen zouden kunnen geven.

Er zijn ook konijnen die helemaal niet tegen groentes kunnen. Mijn ram kon in eerste instantie alleen wortel verdragen, nu (een paar jaar later) ontdek ik dat hij inmiddels wel wat meer kan verdragen. Hier is dus geen touw aan vast te knopen, er is niet iets wat echt alle konijnen zonder problemen kunnen eten. Inprinciepe kunnen ze overal op reageren. Het is daarom echt uitzoeken wat jouw konijn wel kan verdragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja en wat is dan weer teveel wilgentakken?

Ik geef ze 1 a 2 van die wilgenballetjes in de week. Maar dat zijn allemaal van die dunne twijgjes.

Tja, dat hangt van je konijnen af. Daarom moet je ze zo goed observeren.

Ik heb mijn konijnen in de teken van dierendag een hele grote wilgen nest gekocht en die gevuld met kruidenhooi. Dat deed ik vorig jaar ook en dan zijn ze een hele tijd zoet ermee. Ik laat ze hun gang gaan zolang hun ontlasting goed is en ze zich niet anders gaan gedragen.

Maar dit jaar lijkt het hooi wel veel lekkerder te zijn dan dat wilgennest :P

Normaal gesproken krijgen ze hier 1x per week een wilgentak van de boom of 1x in de 2 weken een wilgen-hooibal of een kleine riettunnel gevuld met hooi (het maatje tunnel waar ze zelf niet doorheen kunnen).

Maar vorige maand kwam mijn schoonvader ineens aan met een hele stapel perenboomtakken en dat heb ik ze toen in 2 weken opgevoerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .