Ga naar inhoud

Help iemand tips!


Konijnenvriendjes

Aanbevolen berichten

Ooi hoi

Gisteren is er bij Friet, onze kleurdwerg, e. Cuniculi vastegesteld. Heel scala aan medicatie meegekregen en hij ligt in een reismand ingebakerd. Echter krijg ik hem niet goed rustig. Hij ligt continu te rollen ondanks dat ik hem zoveel mogelijk klemleg tussen handdoeken. Heeft iemand nog tips. Ik vind het zo sneu voor het manneke!

Greets fay

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ainariel

HEt gaat nu wel goed in de reismand. Ik heb hier ook ruimte om een kruik in te leggen zodat hij goed op temp. blijft. WE zijn nu op dag 3 met de medicatie. Friet heeft vandaag zijn AB injectie weer gehad. Ik zie nog niet heel erg veel verschil. Alleen heeft hij enorm veel honger! Ik deed hem bijvoeden met critical care,want hij at geen bikjes uit zijn bak. Wat blijkt nu, als ik de bikjes aangeef bij zijn bekje dan eet hij ze wel! Alleen moet ik opletten dat hij niet in mn vingers bijt haha.Hij heeft ook nog een stukje appel op, peterselie en een hele wortel! Het is dat hij zelf niet kan eten anders bleef hij eten denk ik. Wat echt heel aandoenlijk was is dat hij toenstraks mijn vingers ging likken toen ik hem aan het aaien was. Echt de tranen sprongen in mijn ogen!

Echt ik gun dit geen enkel konijn en ik hoop dat Friet snel beter is, maar het komt wel ten goede van de band tussen mij en Friet. Friet is namelijk altijd heel schuw en wilt absoluut niet aangeraakt of opgepakt worden.Nu merk ik aan hem dat hij het heerlijk vind als ik hem voorzichtig aai.

groetjes Fay

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ze blijven eten is toch telkens een heel goed teken als konijnen ziek zijn. Ik zou gewoon verder doen zoals je nu bezig bent en dat omrollen kan je verhelpen met een echt superzacht kussen en dat goed naast ze duwen zodat ze echt volledig geklemd liggen.

Goed bijvoederen dat hij sterk blijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil niet aan doomdenken doen, maar volgens mij, als een konijn met EC echt zo ligt te tollen als jij zegt, dan is het zenuwstelsel al veel te erg aangetast. Dat hij nog honge ren dorst heeft, wil in dit geval niet zoveel zeggen want mijn ervaring met EC is dat konijnen met EC in principe nog wel gewoon eten en alles willen, alleen niet meer kunnen. Hoe zit het met zijn urine(brand)?

Ik zou nog eens goed met je DA overleggen hoe het verder moet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .