Ga naar inhoud

SPOED! net konijn gecastreerd.


BinkieZipperChester

Aanbevolen berichten

Hallo,

Mijn konijn is net gecastreerd, en hij is om 17:00 uur weer thuis gekomen. Alles is goed verlopen heeft de dierenarts ons verteld. Hij zit nu vanaf 17:00 in een binnenkooi op handoeken en kranten met een warme kruik erin. Maar hij heeft nog niets gegeten .. Een bankje geraspte wortels heb ik ernaast gezet, daar heeft hij ook niets van op. Wat moet ik doen?, ik maak me erge zorgen!

Groet,

Alissa.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hebben ze je toevallig niet gebeld toen hij wakker werd ofzo dat je kan checken hoe laat hij ongeveer wakker was? wat heb je hem allemaal aangeboden behalve wortel? het kan even duren hoor, als hij morgen ochtend nog niks gegeten heeft is mijn advies wel terug te gaan naar de dierenarts/ contact op te nemen maargoed daar gaan nog wat uren overheen waarin hij hopelijk weer wat gaat eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

we hebben vandaag naar de DA gebeld en hij zei dat we morgen evt. langs kunnen komen voor het onderzoeken van Chester. Omdat Chester een beetje eet, alleen groenvoer en hooi en een stukje appel maak ik me toch ongerust. Voor de castratie at hij in een keer een vol voerbakje leeg. Hij is wel redelijk levendig maar anders dan voorheen. Dank voor alle reacties.

Groet alissa

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke, dank je voor je antwoord. Maar het meeste zorgen maak ik over dat hij helemaal niet drinkt. Hij heeft net een beetje andijvie op en witlof, dit hebben we flink nat gemaakt met water. Ik hoop dat hij morgen weer meer opgeknapt is. Hij heeft ook geen pijnstillers meegekregen van de DA. Misschien kunnen we hem nog een pijnstiller geven die mijn andere konijn heeft gehad, nl. carprofen. Binkie is geholpen aan haakkiezen nog niet zo lang geleden. Hij is ook een mannetje (niet gecastreerd) en de vader van de voedster die we aan chester de rammelaar willen koppelen die nu eergisteren gecastreerd is. Mogen we Chester die carprofendruppels geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens onze da zou ze genoeg hebben gehad aan de pijnstilling van hun,die ze in het infuus hadden gedaan, maar ik merkte dat ze s avonds weer pijn kreeg. ik heb haar toen 1ml caprofen gegeven, ze is bijna 3 kilo. ze knapte daar gelijk wat van op. ik had caprofen meegekregen van de da en heb haar daarna nog 3 dagen caprofen gegeven . dat moest ook van de da totdat ze goed ging eten en daarna kon ik stoppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hij niet drinkt hoeft ook nog niet zo raar te zijn of zeer weinig waarschijnlijk. Normaliter met droge brokjes krijgen ze dorst, nu alleen groenvoer eten waar al vocht in zit drinken ze ineens bijna niks meer dat is inderdaad even wennen, maar is wel normaal in principe.

Goed in de gaten houden verder als hij goed levendig is en goed groen eet moet hij binnen enkele dagen in ieder geval weer steeds meer gaan eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben al wat gerustgesteld, maar hij keutelt ook zeer weinig. We kunnen vanmiddag naar de DA voor een controle. Chester eet nog zeer weinig (alleen groenvoer) en weinig brokken. Er lagen vanochtend maar 2 keutels, hij eet ze toch niet op? Bij elkaar maar 12 keutels vanaf een woensdag 17.30 uur. Misschien heeft hij al een verstopping. Ik ben benieuwd wat de DA zegt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon alles blijven geven wat ie lekker vind. Alles wat hij binnen krijgt meegenomen. Maar zoals aniek al zei hij moet wel slikken en als ie zelf wat eet moet dat goed gaan lijkt me?

Als ie niks eet, niet tot morgen afwachten........

Enneh hier vaker ene konijntje gehad die "ziek"was en keutels opat, en ik me zorgen maken. Kan voorkomen maar gewoon goed in de gaten houden want niet ieder nijntje heeft die rare trek om alle keutels te verorberen......

aangepast door rabbitmams_miriam
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij eet wel andijvie, spinazie en witlof. Dit maken we flink nat en ook komkommer. We proberen morgen nog met ananassap i.v.m een beginnende verstopping. De DA zei dat we dit gerust konden doen en ook proberen de wortelvoeding en water via dwangvoeren binnen te krijgen. Hij is alert genoeg dus we hopen dat het snel beter gaat. Ook eet hij al wat brokjes en voldoende hooi. Alleen drinken nog niet en ook bij het dwangvoeren liet hij alles uit zijn mondje lopen. Misschien bang? We hadden hem in een handdoek gedaan omdat hij het niet leuk vindt natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet het spuitje goed achterin de bek stoppen, via de zijkant. Dan krijg je vanzelf die slikreactie maar het kan best lastig zijn dat spuitje goed erin te krijgen natuurlijk ;)

Zo lang hij zelf eet en zoals je zegt vooral voldoende hooi en ook wat groen zou ik me niet al te veel zorgen maken maar als je beginnende verstopping hebt wel héél goed in de gaten blijven houden. Een pijnstiller zou dan misschien ook prettig zijn ja.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hij allerlei groente eet, zelfs alweer wat brokjes en voldoende hooi zou ik hem de stress van dwanvoeding helemaal niet aan doen. Klinkt gewoon nog steeds als een konijn dat gewoon weer op gang komt, ik heb wel konijnen die een week geen brokjes eten.. In principe hoeft een konijn ook geen brok te eten.

Ik verwacht ook geen verstopping of iets, daar moet ook een oorzaak voor zijn. Enige wat ik mogelijk bij had gegeven is cisaral drops.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .