Ga naar inhoud

Help! Weinig drinken!


spongebob

Aanbevolen berichten

Wat zijn de leefomstandigheden van je konijntje? Leeft hij binnen of buiten (in een hok of een ren => met overkapping of niet)? Hoeveel groente heeft hij vandaag gehad en wat voor groente? Kan hij geen regenwater hebben gedronken? Dit soort dingetjes kunnen nl van invloed zijn. ;)

Hij leeft buiten in een hok, we zijn net terug gekomen van vakantie, toen was hij de hele tijd bij de buurvrouw zij heeft 2 baby konijntjes en 3 normale, allemaal dames en Choko is een mannetje.. Misschien vandaar. Hij heeft gister wortel gegeten en biks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

En hooi? Van hooi gaan ze volgens mij drinken en dit is natuurlijk het hoofdvoedsel. Ik neem eigenlijk wel aan dat hij dat van je krijgt hoor, maar gewoon even meedenken. ;)

Hij had gister gewoon de hele dag hooi in zijn hok liggen, heeft er een groot deel van opgegeten, maar ja vandaag heeft hij weer 50ml gedronken en vanaf half 5 niks,.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zelf nog niet meteen de dierenarts bellen. Probeer eerst maar eens een bakje met water. Veel konijnen vinden dat fijner drinken, uit een bakje drinken is namelijk veel natuurlijker voor een konijn en het drinkt ook makkelijker weg.

Vaak moeten ze veel moeite doen om water uit een fles te krijgen. Lang niet alle konijnen hebben daar zin in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zelf nog niet meteen de dierenarts bellen. Probeer eerst maar eens een bakje met water. Veel konijnen vinden dat fijner drinken, uit een bakje drinken is namelijk veel natuurlijker voor een konijn en het drinkt ook makkelijker weg.

Vaak moeten ze veel moeite doen om water uit een fles te krijgen. Lang niet alle konijnen hebben daar zin in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn konijn drinkt ook nooit veel, k weet zo niet hoeveel. maar bij jou is het plotseling!!

werkt het drinkbakje?!

als het erg warm is, dan zet ik ook een drinkbakje in het hok, minder kans dat hij te weinig drinkt..!!

je konijn drinkt nog wel, dus misschien kijken hoe het over een paar dagen gaat?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had in het begin ook alleen een fles om uit te drinken, ondertussen al even nietmeer, er wordt hier veel beter gedronken uit de bakjes! De flesjes waren duidelijk een bron van frustratie, maar zijn wel handig ivm het bakje omstoten (Bas durft er nog wel eens in gaan staan), dus de fles hangt er steeds "voor de zekerheid" bij in als ik wat langer weg ben. Bijhouden hoeveel een diertje exact drinkt is wel niet zo makkelijk met een bakje, maar ach, neem ik er graag bij ;)

Is er vandaag al wat meer gedronken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Is dat weinig? Ik heb mijn konijnen nog niet zolang, maar ze drinken ook niet zoveel, denk ook iets van 50 ml, ze krijgen wel veel groenvoer.. Ik ga het eens bijhouden!

Wel heb ik dit gevonden: Gras bevat enorm veel vocht, waardoor de waterbehoefte van een konijn sterk vermindert.

De waterbehoefte is ca. 50 ml. per kg. lichaamsgewicht per 24 uur. Het ene konijn drinkt meer dan het andere, dit is ook afhankelijk van hoeveel groenvoer een konijn dagelijks krijgt. Hoe meer groenvoer gegeten wordt, hoe minder de waterbehoefte zal zijn, dit regelt een konijn zelf.

aangepast door Eefje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .